اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نکا خبر داد

اختصاص 53 میلیارد ریال به توسعه بخش کشاورزی نکا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از اختصاص 53 میلیارد و 670 میلیون ریال تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 53 میلیارد ریال به توسعه بخش کشاورزی نکا

حسن سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا از ایجاد اشتغال برای 335 نفر با اختصاص اعتبار کارگروه توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: تاکنون 146 نفر متقاضی طرح‌های فوق برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند.

سلیمی اظهار داشت: این اشتغال‌زایی با هدف توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغالزایی در بخش کشاورزی شهرستان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نکا تصریح کرد: این تسهیلات برای سرفصل‌های دام و طیور، مکانیزاسیون کشاورزی، صنایع، دامپزشکی و اصلاح و احیای باغ‌ها در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: تنوع بخش کشاورزی سبب شده است که حوادث طبیعی تأثیر بیشتری بر آن داشته و در نتیجه مشکلات و معضلات بیشتری در این باره به وجود آید که همه ما باید با برنامه‌ریزی مناسب در رفع این مشکلات اقدام کنیم.

سلیمی بر ترویج کشت تلفیقی در میان کشاورزان برای تأمین مواد آلی خاک تأکید کرد و افزود: کشت تلفیقی سبب حفاظت در برابر وقوع بلایای طبیعی، کاهش فرسایش خاک زراعی، افزایش بهره‌وری آب و کاهش اثر نوسان کم‌آبی و اثر خشکسالی بر تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف کشت درختان صنعتی و باغی شامل گردو، سیب، گیلاس و سایر گونه‌های سیاه ریشه و همچنین ایجاد کمربند سبز و پیشگیری از رانش زمین در اراضی شیبدار اجرایی شده است.

سلیمی تصریح کرد: برای آبیاری این باغ‌ها و تحت عنوان آبیاری تحت فشار 85 درصد تسهیلات بلاعوض دولت برای اجرای این طرح اختصاص می‌یابد که توسط دولت پرداخت می‌شود و کشاورزان تنها 15 درصد از مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/86002/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول