اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش‌های شدید برف رخ داد

500 میلیون تومان خسارت به شبکه‌های برق منطقه سمیرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال بارش‌های شدید برف حدود 500 میلیون تومان خسارت به شبکه‌های برق منطقه سمیرم وارد شده است، گفت: این شبکه‌ها با اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان شبکه‌های برق این منطقه ترمیم و باز‌سازی شد.

500 میلیون تومان خسارت به شبکه‌های برق منطقه سمیرم

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه حجم سد زاینده‌رود پیش از آغاز بارش‌های باران در استان 148 میلیون متر مکعب بوده است، اظهار کرد: این بارش‌ها کمکی به افزایش حجم سد و کاهش مشکلات موجود در استان در راستای کمبود منابع آبی نکرده است.

وی به بارش‌های برف در برخی از مناطق استان مانند شهرستان سمیرم اشاره کرد و افزود: پس از بارش برف در شهرستان سمیرم 10 اکیپ امدادی از راه و ترابری، 17 اکیپ از برق و 21 گروه امدادی از جمعیت هلال احمر به این منطقه اعزام شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه به دلیل بارش شدید برف راه‌های یاسوج به شهرستان سمیرم بسته شد، تصریح کرد: به دلیل این موضوع حدود 200 خودرو و کامیون پشت این ترافیک بودند اما نیرو‌های امدادی استان با کمک‌رسانی نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از یک‌هزار نفر در حسینیه‌ها و مساجد سمیرم اسکان یافتند، اضافه کرد: همچنین بسته‌های امدادی به این منطقه تحویل داده شد که حدود 400 تخته پتو و انواع مواد غذایی نیز توسط نیرو‌های امدادی استان به مسافران این منطقه تحویل داده شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به مسدود شدن 50 راه به دنبال بارش شدید برف در سمیرم تاکید کرد: همچنین به دنبال بارش شدید برف، برق شهرستان سمیرم نیز قطع شده بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان برق 80 درصد از روستا‌های این شهرستان و شهر سمیرم وصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه امداد‌رسانی‌های مورد نیاز در این منطقه توسط نیرو‌های امدادی استان صورت گرفت، افزود: در حال حاضر راه 50 روستا در شهرستان سمیرم باز شده است و هیچ مشکلی در زمینه راه‌های شهری و روستایی در منطقه سمیرم وجود ندارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال بارش‌های شدید برف حدود 500 میلیون تومان خسارت به شبکه‌های برق منطقه سمیرم وارد شده است، گفت: ترمیم و باز‌سازی این شبکه‌ها به مدت زمان بسیاری نیاز داشته است اما با اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان شبکه‌های برق این منطقه ترمیم و باز‌سازی شد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته در روستای کلوسه در پشت‌کوه شهرستان فریدون‌شهر نیز رانش زمین ایجاد شد، اظهار کرد: البته خسارت جانی در این منطقه وجود نداشته که به دنبال رانش زمین و وارد شدن خساراتی به کوه پنج اکیپ امدادی امداد‌رسانی به این روستا را انجام داده‌اند.

شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه در حال حاضر مقرر شده است روستا‌هایی که در معرض رانش زمین قرار دارند جا به جا شوند، ادامه داد: در حال حاضر مدارس روستای کلوسه تعطیل شده‌اند و تصمیم‌گیری‌های لازم در راستای ساماندهی وضعیت این روستا و ساکنان آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف در حوزه سمیرم بوده است و امسال برفی در حوزه زاینده‌رود نداشته‌ایم، تصریح کرد: حجم سد زاینده‌رود 148 میلیون متر مکعب است و نسبت به بلند‌مدت 80 درصد کاهش دارد.

شیشه‌فروش بارندگی‌های باران را برای استان مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: اما افزایش حجم سد زاینده‌رود نیاز به وقوع بارندگی‌های باران در حوزه زاینده‌رود دارد و جبران کمبود آب‌های سطحی و زیر‌زمینی استان اصفهان با بارش‌های متناوب امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بارش‌های برف و باران در فصل زمستان در استان اصفهان ادامه داشته باشد، تاکید کرد: در حال حاضر استان در زمینه آب شرب با مشکلی مواجه نیست و با بارندگی‌های صورت گرفته در استان و صرفه‌جویی‌های تمام بخش‌ها در زمینه مصرف آب در حال حاضر نگرانی در زمینه آب شرب برای استان نداریم.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول