اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل برگزار شد

مانور نشتی و قطعی گاز بر اثر زلزله

خبرگزاری فارس: مانور بزرگ مقابله با حوادث ناشی از زلزله با اولویت نشتی و قطعی گاز در اردبیل برگزار شد.

مانور نشتی و قطعی گاز بر اثر زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مانور که ظهر امروز با حضور نیروهای انتظامی، آتش‌نشانی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، مدیرعامل و رؤسای واحدهای مرتبط شرکت گاز استان اردبیل در شهر نمین برگزار شد، شرکت‌کنندگان با نحوه پیشگیری و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی بر اثر نشتی و قطعی گاز آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل هدف از برگزاری این مانور را حفظ آمادگی هر چه بیشتر نیروهای امدادی، تعمیرات و سایر واحدها در حوادث غیرمترقبه و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت پرسنل اعلام کرد.

فیروز خدایی با ابراز خرسندی از نحوه اجرا و سرعت عمل نیروهای حاضر در منطقه گفت: با امدادرسانی به موقع و سریع می‌توان آسیب‌ها و خطرات احتمالی را به حداقل رساند و یک بستر مناسبی را در ارتقای شاخص‌های هوشمندی در مقابله با حوادث را زمینه‌ساز شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زمستان امسال هیچ مشکلی از لحاظ قطعی گاز در استان اردبیل نداریم، تصریح کرد: ‌قطعاً مردم نیز با مصرف بهینه و صرفه‌جویی‌های لازم ما را در انجام خدمات‌رسانی بیشتر یاری می‌کنند.

خدایی از بهره‌مندی 24 شهر استان اردبیل از نعمت گاز و تکمیل گازرسانی به دو شهر دیگر شامل مرادلو و قصابه خبر داد و افزود: تا پایان امسال ما جشن برخورداری تمام شهرهای استان را از نعمت گاز برگزار می‌کنیم و امیدواریم در سال‌های نه چندان دور شاهد برگزاری چنین جشنی با اولویت روستاها باشیم.

این مسئول با اعلام اینکه 345 روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: این میزان برخورداری 48 درصد جمعیت ساکن در روستاها را شامل می‌شود که گازرسانی به 146 روستا نیز در حال اجرا است که با تکمیل آنها این میزان به 62 درصد ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مانور با برگزاری جلسه‌ای نقاط قوت و ضعف واحدها مورد ارزیابی قرار گرفت که مدیرعامل شرکت گاز قول داد با تلاش همکاران سخت‌کوش و با تبدیل نقاط ضعف به قوت در مانورهای آتی شاهد اجرای هر چه بهتر سناریو حوادث غیرمترقبه باشیم.

سرپرست واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان اردبیل نیز در این مانور اضافه کرد:‌ هدف از انجام این مانور هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف دخیل در مواقع بحرانی است.

علی پناهنده احراز آمادگی نیروهای عمل‌کننده در مانور زلزله، سنجش سرعت عمل نیروهای پست امداد در مورد قطع به موقع جریان گاز و اطفای حریق و همچنین حذف شرایط ناایمن را از جمله اهداف مورد نظر این واحد در برگزاری مانورهای متعدد اعلام کرد.

سرپرست واحد HCI همچنین حضور به موقع نیروها و اکیپ‌های مجهز به دستگاه‌های نشت‌یاب با هدف شناسایی شبکه‌های آسیب‌دیده و افزایش ضریب ایمنی و در نهایت شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت نیروها و امکانات مورد استفاده در بحران‌ها را از اهم اهداف مانور اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول