اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل:

پرداخت مبلغ بیمه به صورت اقساطی امکانپذیر نیست

خبرگزاری فارس: قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل گفت: زارعان، باغداران و دامداران ما باید مبالغ بیمه را به صورت نقد به حساب صندوق بیمه مورد نظر پرداخت کنند.

پرداخت مبلغ بیمه به صورت اقساطی امکانپذیر نیست

اصغر پرتوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در خصوص پرداخت حق بیمه هیچ تبصره و قانونی تعریف نشده است که کشاورزان مبالغ خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

وی افزود: در کنار این راهکار برای مبارزه با خشکسالی سیستم‌های آبیاری نوین نیز طراحی شده است که دولت 85 درصد هزینه‌های مربوط به آن را بلاعوض پرداخت می‌کند و پرداختی 15 درصد زارعان به صورت اقساطی و حتی به صورت پرداخت تسهیلات کم بازده در حال انجام است.

قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل ادامه داد: با این اقدامات و راغب بودن زارعان راندمان آبیاری افزایش یافته و خسارات خشکسالی ‌به حداقل می‌رسد.

این مسئول بیان داشت: البته پرداختی خسارت در مزارع دیم نسبت به آبی از سوی دولت قابل تحسین است و دولت سعی می‌کند سهم خود را هر ساله افزایش دهد.

قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل گفت: این پرداختی‌‌ها با بررسی کارشناسی و بعد از پایان سال زراعی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر این ارزیابی نیز توسط مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی صورت می‌گیرد و کارگزاران صندوق بیمه موظف هستند این غرامت‌ها را مورد تایید قرار داده و پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته نیز ارزیابی‌ها صورت گرفته و پرداختی‌ها تا پایان آذرماه آغاز می‌شود چرا که ما بعد از پایان سال زراعی در یک فرجه زمانی مشخص رقم‌ها را ارزیابی نهایی کرده و پرداختی‌ها را انجام می‌دهیم.

پرتوی بیان داشت: در قانون جدید البته به ارزیابی منطقه‌ای نیز تاکید شده تا در یک مکانیزم مشخص ارزیابی‌ خسارت دقیق و براساس وضعیت و شرایط منطقه‌ای صورت بگیرد.

قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در این باب به نظر می‌رسد ارزیابی شمال استان با جنوب و حتی مرکز متفاوت باشد که در این طرح کارشناسان سعی می‌کنند همه‌جانبه و با در نظر گرفتن نوع محصول این ارزیابی‌ها را انجام دهند که البته مشکلات سابق در ارزیابی محصولات هسته‌دار و غیرهسته‌دار باغی نیز برطرف شده است.

انتهای پیام/62003/ر/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول