اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

پرداخت 34 میلیارد تومان خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در سال زراعی 91-90 بیش از 34 میلیارد و 700 میلیون تومان جبران خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی انجام شده است.

پرداخت 34 میلیارد تومان خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی

علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال زراعی 90-89 خسارت از حوزه وقوع حوادث غیر مترقبه در بخش کشاورزی 210 میلیارد تومان بوده که 82 میلیارد تومان آن تنها مربوط به وقوع خشکسالی و جبران خسارات در این زمینه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: مابقی این خسارات به حادثه‌دیدگان از محل سیل و تگرگ پرداخت شده که حدود 90 درصد خسارات نیز در همین بخش کشاورزی بوده است.

این مسئول یادآور شد: پرداختی‌ها هم اکنون نیز ادامه دارد و با توجه به پایان فصل زراعی 91-90 تاکنون 25 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت‌ دیده پرداخت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با بیان اینکه مزارع دیم و باغات بیشترین خسارات را از حوادث غیرمترقبه می‌بینند، ابراز داشت: وزارت کشور بارها اعلام کرده در پرداخت بلاعوض خسارت وارد شده از طریق نهادهایی غیر از صندوق بیمه کشاورزی اقدام نخواهد کرد.

این مسئول بیان داشت: تنها راه جبران خسارت برای کشاورزان عضویت در صندوق بیمه محصولات کشاورزی است که انتظار داریم تولیدکنندگان ما از این فرصت استفاده کنند.

اسلامی تصریح کرد: البته مشکلاتی نیز در این حوزه در گذشته وجود داشته است که به تدریج در حال برطرف شدن است چرا که ما امیدواریم در یک فرایند مثبت و قابل قبول بتوانیم هم محصول و هم تجهیزات مربوط به تولید را زیر پوشش خدمات بیمه‌ای ببریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: در این ارتباط قانون جدیدی توسط دولت به مجلس ارسال شده است تا علاوه بر اینکه خود محصول از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند ‌شود تاسیسات و زیرساخت‌های آن نیز بیمه شوند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول