اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری سمنان خواستار شد

مشارکت بانک‏ها در جذب به موقع تسهیلات طرح توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان مشارکت حداکثری بانک‏ها در جذب به موقع تسهیلات طرح توسعه کشاورزی را خواستار شد.

مشارکت بانک‏ها در جذب به موقع تسهیلات طرح توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سهراب شکری ظهر امروز در جمع مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و مدیران شعب بانک‏های عامل ستاد طرح توسعه بخش کشاورزی همچون بانک‏های کشاورزی، رفاه، توسعه تعاون، سپه، صادرات و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به منظور بررسی نحوه جذب تسهیلات طرح در سال 91 حضور یافت.

وی مشارکت حداکثری بانک‏های عامل استان سمنان در زمینه جذب به موقع تسهیلات طرح توسعه کشاورزی را خواستار شد.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این جلسه گزارشی از چگونگی تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی، ستادهای استانی و شهرستانی و شرح وظایف اعضا ارائه کرد.

سیدمجید موسوی خواستار بحث و تبادل نظر و تصمیم‏گیری اعضای جلسه در زمینه نحوه تقسیم‏بندی تسهیلات بین شهرستان‏ها یا متمرکز، زمان‏بندی لازم برای جذب، چگونگی نحوه تشکیل پرونده متقاضیان و جذب و دریافت دستورالعمل‏ها توسط بانک‏های استان سمنان از مرکز شد.

در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر مصوب شد تا تسهیلات طرح توسعه کشاورزی به صورت متمرکز در استان سمنان و در اختیار ستاد طرح توسعه باشد و ستاد استانی طرح‏های ارسالی از شهرستان‏ها را با رعایت توازن شهرستان مصوب کند و با ابلاغ مسئولان بانک‏های عامل استان سمنان، روسای شعب شهرستانی بانک در جلسات ستاد طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستانی شرکت کنند.

همچنین مصوب شد که بانک‏ها تا قبل از ارسال دستورالعمل جدید نحوه عمل بانک‏ها و ستاد توسعه، بر اساس دستورالعمل‏های قبلی کارگروه ملی توسعه بخش کشاورزی عمل کنند.

همچنین از طریق مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و معاون برنامه‏‏ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضوابط و اولویت‏ها تعریف شود تا در صورت ارسال طرح‏های بیش از سقف اعتبار از ستاد شهرستان‏ها، ستاد استانی بتواند در انتخاب طرح‏ها از شاخص‏هایی مانند اشتغال، تعاونی‏ها، ایثارگری، آورده بیشتر متقاضی و فارغ‏التحصیلان استفاده کند.

ستاد اجرایی شهرستان‏ها نیز باید حداکثر ظرف مدت 10 روز از چهاردهم آذر ماه طرح‏ها را شناسایی کنند و با تصویب ستاد شهرستانی به ستاد استانی ارائه دهند تا ستاد استانی ظرف یک هفته نسبت به بررسی و تصویب اقدام کند.

بانک‏های عامل نیز موظفند ظرف مدت 20 روز بعد از ابلاغ طرح‏ها نسبت به انجام اقدامات کارشناسی و ... اقدام کنند و در صورت تائید طرح‏ها حداکثر ظرف مدت 10 روز منجر به انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات شود.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول