اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ایدز بهزیستی قزوین خبر داد

کنترل 50 درصد از شیوع بیماری ایدز در قزوین

خبرگزاری فارس: کارشناس ایدز سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: سازمان بهزیستی استان قزوین با ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی به معتادان بیماری ایدز را بیش از 50 درصد در قزوین کنترل کرده است.

کنترل 50 درصد از شیوع بیماری ایدز در قزوین

فرحناز نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سازمان بهزیستی استان قزوین با انجام دادن برنامه‌ها و اقدامات مؤثر پیشگیری از بیماری ایدز توانسته این بیماری را بیش از 50 درصد در قزوین کنترل کند.

این مسئول عنوان کرد: سازمان بهزیستی استان قزوین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خدمات آموزشی و بهداشتی را به افراد پرخطر در جامعه ارائه می‌دهد تا از مبتلا شدن آنان به بیماری ایدز پیشگیری کند.

کارشناس پیشگیری ایدز با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان قزوین گروه‌های همتا را برای کنترل شیوع بیماری ایدز تشکیل داده، ابراز داشت: این گروه‌ها پاتوق‌های پرخطر را در محله‌ها شناسایی و به افرادی که در این مکان‌ها از سرنگ آلوده برای تزریق موادمخدر استفاده می‌کنند با در اختیار قرار دادن سرنگ یکبار مصرف به آنان این بیماری را کنترل می‌کند.

نظری با بیان اینکه برخی از افراد که در گروه‌های همتا فعالیت می‌کنند خودشان زمانی معتاد بودند که با ترک کردن به یک فرد سالم در جامعه تبدیل شده‌اند، گفت: اکنون نیز آنان در قالب این گروه‌ها با مراجعه به پاتوق‌های پرخطر که معمولاً در حاشیه شهرها و شهرستان‌ها قرار دارد به معتادان نحو درست استفاده کردن از سرنگ را آموزش می‌دهند تا با اجرای این آموزش از مبتلا شدن آنان به بیماری ایدز پیشگیری شود.

وی توزیع بروشور، کتابچه و آموزش نحوه استفاده از سرنگ برای تزریق کردن مواد مخدر را از جمله برنامه‌های آموزشی سازمان بهزیستی استان قزوین به گروه‌های همتا عنوان و اضافه کرد: این گروه‌ها با گذراندن این آموزش‌ها به صورت کاربردی و علمی از شیوع بیماری ایدز در قزوین پیشگیری می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه آمار دقیقی از مبتلا شدن افراد به بیماری ایدز در قزوین وجود ندارد،‌ ابراز داشت: آنچه از آمارها برآورد می‌شود مبتلایان به این بیماری افزایش یافته که با ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه باید این بیماری را کنترل کرد.

کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی استان قزوین ادامه داد: طبق شواهد تعداد مراجعه‌کنندگان و بیماران ایدز که به مطب پزشکی مراجعه می‌کنند بیشترین آنان در رده سنی 20 تا 35 سال از زنان و مردان هستند.

وی با بیان اینکه باید بیماری ایدز را در جامعه جدی گرفت، ادامه داد: مسئولان مربوط باید برای کاهش این بیماری برنامه‌ریزی دقیق و منسجم‌تری کنند تا بتوان از شیوع این بیماری به نحو مطلوبی پیشگیری کرد.

نظری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان قزوین با بیش از چهار مؤسسه و تشکل مردم نهاد قرارداد منعقد کرده، تصریح کرد: هر مؤسسه تیم‌های آموزشی همتا تشکیل داده است که به صورت سیار از پاتوق‌های پرخطر در محله‌ها بازدید می‌کنند و به معتادان اعم از خواهران و برادران آموزش‌های لازم را برای کنترل بیماری ایدز ارایه می‌دهند.

کارشناس ایدز سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه برای پیشگیری بیماری ایدز باید به جوانان و نوجوانان در مدارس و دانشگاه آموزش‌های مربوط را ارایه داد متذکر شد: باید نشست‌های تلویزیونی و همایش‌هایی در استان برگزار کرد تا با افزایش اطلاعات و آگاهی اقشار مختلف جامعه تعداد مبتلایان به این بیماری به طور چشم‌گیری کاهش یابد.

انتهای پیام/77009/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول