اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خوزستان:

نیروی انتظامی و رسانه‌ها هم‌سنگر هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: در حوزه نیروی انتظامی با رسانه‌ها هم‌سنگر هستیم.

نیروی انتظامی و رسانه‌ها هم‌سنگر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمدرضا اسحاقی ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس شمال خوزستان در جمع خبرنگاران این دفتر اظهار داشت: رسانه در زمینه انتقال پیام و تنویر افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارد و در حوزه تامین امنیت ما هم به اطلاع‌رسانی نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه دقت و صداقت در عالم رسانه، کمک بزرگی به باورپذیری مردم می‌کند، افزود: واقعا اعتقاد داریم که دستگاه انتظامی و امنیتی و همچنین رسانه‌ها، دو روی یک سکه و لازم و ملزوم یکدیگر و به نوعی هم‌سنگر هستند.

اسحاقی ادامه داد: تنویر افکار عمومی که مهم‌ترین رسالت رسانه‌هاست هم به این معنی است که اطلاعات و اخبار درست و صحیح به جامعه منتقل شود و هیچ مسئولی نباید از انعکاس اخبار درست و صحیح گله‌مند شود.

به اعتقاد وی، رسانه، فرصت و امکانی است که می‌توان با استفاده از آن، روند خدمات‌رسانی به شهروندان را تسریع کرد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه رسانه و نیروی انتظامی دارای حوزه‌های مشترکی هستند که می‌توانند با هم همکاری کنند، تصریح کرد: حوزه فعالیت و خدمات‌رسانی پلیس به گونه‌ای است که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است و رسانه می‌تواند در زمینه شناساندن این مسئولیت‌ها به جامعه بسیار موثر باشد.

اسحاقی با بیان اینکه با افزایش آگاهی جامعه، فرصت‌ها از افراد مجرم گرفته می‌شود، بیان کرد: بسیاری از افرادی که مرتکب فعل مجرمانه‌ای می‌شوند از تبعات و عوارض آن اطلاع و آگاهی کافی ندارند و شناخت آن‌ها اندک و سطحی است، بنابراین با ارتقای دانش اجتماعی جامعه در حوزه انتظامی، جلوی بسیاری از این خطاهای نادانسته گرفته می‌شود.

 

ارتقای امنیت با آموزش‌های همگانی

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان همچنین با اشاره به اهمیت آموزش‌های همگانی، تصریح کرد: هرچه گروه‌های هدف با استفاده از روش‌های مختلف آموزش بیشتری ببینند، این موضوع تاثیر مستقیم بر امنیت اجتماعی خواهد داشت و احساس امنیت را هم افزایش می‌دهد.

اسحاقی با اشاره به اینکه با افزایش آگاهی و دانش جامعه، استرس و احساس نا امنی نیز کاهش می‌یابد، گفت: به همین دلیل تلاش شده با حضور در میان شهروندان، مشکلات و درد دل آن‌ها را از نزدیک بشنویم و به این ترتیب یک دایره‌المعارف گسترده نیز در اختیار ما قرار می‌گیرد که همین اطلاعات به مبنایی برای برنامه‌ریزی‌ها تبدیل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ بخشی از جامعه را نمی‌توان از آسیب‌های اجتماعی مستثنا کرد، اظهار کرد: در چنین شرایطی اهمیت آموزش به گروه‌های هدف آشکار می‌شود و تلاش نیروی انتظامی هم در این جهت است و بسیاری از آموزش‌های لازم به متون درسی و کلاس‌های مدارس منتقل شده است.

امنیت؛ مقوله‌ای ذهنی

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با تاکید بر اهمیت توسعه احساس امنیت در جامعه، تاکید کرد: این موضوع در خوزستان متفاوت از استان‌های دیگر است و در مسائل فرهنگی ریشه دارد.

اسحاقی بیان کرد: بسیاری از شهروندان در این استان احساس نا امنی می‌کنند و تصور بر این است که در استان‌های دیگر امنیت کامل برقرار است، این در حالی است که خوزستان در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگر از امنیت بیش‌تری برخوردار است.

وی تصریح کرد: جرائمی که در خوزستان به وقوع می‌پیوندند، امنیتی نیستند و بیشتر جرائم خرد و عمومی هستند، اما مواردی که تولید احساس نا امنی می‌کنند، بسیارند و دستگاه‌های مختلف در این زمینه وظیفه‌ای بر عهده دارند.

انتهای پیام/72007/   /گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول