اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی اعلام کرد

رسیدگی به 140 درخواست هیئت‌ها در ایام محرم

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در مجموع 140 درخواست از سوی 43 هیئت مذهبی دارای مجوز و مسجد به ستاد تسهیلات محرم ارائه شد که به تمام آنها پاسخ داده شد.

رسیدگی به 140 درخواست هیئت‌ها در ایام محرم

حمید شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی همه ساله پیش از فرا رسیدن ماه محرم به منظور برپایی یک عزاداری صحیح و منطقی در شهر برنامه‌ها و اقدامات مختلفی را در راستای سیاست‌های مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های مشارکت‌کننده با این ارگان به انجام می‌رساند.

وی در گزارشی از برنامه‌های به اجرا درآمده و نتایج حاصل از اجرای آنها ارائه داد و تصریح کرد: ستاد تسهیلات محرم از 20 آبان ماه فعالیت خود را در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) آغاز کرد و تا پایان دهه اول به مدت 14 روز به منظور خدمات‌رسانی به هیئت‌های مذهبی به کار خود ادامه داد.

وی افزود: در این ستاد سازمان‌های فرهنگی ورزشی، زیباسازی، آتش‌نشانی و مدیریت پسماند از مدیریت شهری و نیز شورای هیئت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس راهور عضویت داشتند.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی با بیان اینکه در این ستاد حدود 980 نفر ساعت عملیات انسانی صورت گرفته است، ادامه داد: در مجموع 140 درخواست از سوی 43 هیئت مذهبی دارای مجوز و مسجد به ستاد تسهیلات محرم ارائه شد که به تمامی آنها پاسخ داده شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در کنار این، 97 هیئت بدون مجوز و اشخاص حقیقی درخواست خود را برای اخذ مجوز احداث ایستگاه صلواتی پخش نذورات مطرح کردند که به تمامی آنها رسیدگی شد و نیز محلات 14 گانه شهر قزوین از خدمات ستاد بهره‌مند شدند و سازمان آتش‌نشانی در صورت داشتن هر یک از مراجعه کنندگان از کپسول آتش‌نشانی آن را رایگان شارژ می‌کرد.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه نگاه پنهان که با موضوع نگاه به معضلات شهری در ایام محرم در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) گشایش یافته بود اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه هم‌زمان با فعالیت ستاد ساماندهی محرم به فعالیت پرداخت تا برای شهروندان چهره نامطلوب شهر در بعد از عزاداری‌ها بازگو شود.

شهبازی یادآور شد: هیئت‌های مذهبی و شهروندان استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند و نشان می‌دهد که این نمایشگاه بازتاب خوبی داشته است.

این مقام مسئول در ادامه گزارشی از برگزاری همایش همیاران دانش‌آموزی بسیجی ارائه داد و گفت: نوجوانان دانش‌آموز بسیجی در ایام عزاداری‌ها در دهه اول محرم توانستند یک‌هزار و 750 نفر ساعت ضمن همکاری با نیروهای سازمان مدیریت پسماند به فعالیت بپردازند تا چهره شهر مطلوب و درخور عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش همیاران محرم که هم‌زمان با 25 آبان ماه در مسجد کریم اهل بیت (ع) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این اقدام با همکاری نیروی انتظامی، شورای هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات با هدف بهره‌برداری از ظرفیت نیروهای هیئتی در مساعدت به روان‌سازی ترافیک و تلاش در راستای نهادینه کردن فرهنگ شهروندی در ایام محرم به انجام رسید.

شهبازی یادآور شد: 200 نفر همیار محرم جمعا هفت هزارنفر ساعت در هفت مرحله کاری پنج ساعته، به فعالیت پرداختند.

وی در ادامه بیان کرد: در این ایام شعارهای فرهنگ شهروندی در بنرهایی به چاپ رسید و کنار 110 مسجد استراتژیک شهر نصب شد و نیز "میثاق‌نامه حسینی" در 500 نسخه چاپ و در این ایام بین همیاران محرم و مراجعان ستاد تسهیلات توزیع شد.     

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت رادیو شهر، مدیران شهری و استانی برای اطلاع‌رسانی دغدغه‌های مدیریت شهری در ایام محرم به شهروندان در برنامه‌های رادیو شهر حضور می‌یافتند و نیز نشریه پیام شهر در دو شماره این موارد را به چاپ رساند که در این بین نظرات مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز انتشار یافت.

انتهای پیام/2667/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول