اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهر الوند:

شکار پهپاد نشانه اقتدار سایبری ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر الوند گفت: نشانه اقتدار و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه فضای سایبری و الکترونیک در به دام انداختن دومین پهپاد پیشرفته آمریکایی مشهود است.

شکار پهپاد نشانه اقتدار سایبری ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی مصائبی امام جمعه موقت شهر الوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به شکار پهپاد دیگر آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی دیگر از افتخارات و از نشانه‌های اقتدار و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه فضای سایبری و الکترونیک، به دام انداختن دومین پهپاد پیشرفته آمریکایی است.

وی عنوان کرد: نکته قابل توجه این رخداد این است که آمریکا بر خلاف تعهد خود نسبت به رعایت حقوق بشر و ملت‌ها عمل کرده و به حریم هوایی کشورها تجاوز کرده و تعهدات خویش را نقض کرده است.

امام جمعه موقت شهر الوند با اشاره به زلزله‌های اخیر در کشورمان ابراز داشت: باید حضور خداوند در میان مردم فراموش نشود، زلزله و حوادث طبیعی نیز همه از حکمت‌های خداوند است.

مصائبی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: این شورا در سطح بالای کشوری با حضور قوای سه گانه مجریه، قضائیه و مقننه تشکیل می‌شود که کار و تصمیماتشان بر اساس انطباق فرهنگ و اندیشه‌ها با فرهنگ و رفتار الهی و دینی است.

وی با انتقاد از برخی رفتارها و فرهنگ‌های جاری شده در جامعه عنوان کرد: هنوز در فرهنگ جامعه ما اشکالاتی وجود دارد که می‌توان به نظایر آن همچون روابط اجتماعی، همسایه‌داری و نوع رفتار و پوشش اشاره کرد.

امام جمعه موقت شهر الوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر خویش به خراسان شمالی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و رفتاری عنوان کرد: مسئله افزایش طلاق که یکی از منفورترین کارها در قرآن محسوب می‌شود در برخی از شهرهای کشور رایج گشته و رهبر انقلاب اسلامی در جمع مردم خراسان از این موضوع ابراز ناراحتی کرده‌اند.

مصائبی بیان داشت: اعتیاد نیز یکی از مسائل و معضلات اجتماعی و رفتاری جوانان است که در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: پرهیز از اسراف در مراسم، میهمانی‌ها و به ویژه در مراسم عروسی بسیار امری ضروری و واجب است.

امام جمعه موقت شهر الوند در ادامه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و رعایت حقوق یکدیگر و حلال و حرام اضافه کرد: خداوند انسان را با عظمت و شکوه خاصی خلق کرده و از او انتظاراتی داشته که این تکالیف و توقعات را تنها از انسان می‌خواهد و از بقیه مخلوقات جز ملائکه و اجنه ندارد.

مصائبی اخلاق را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مسائل جامعه دانست و عنوان کرد: اخلاق انسان رفتاری است که در بعد فردی و خانوادگی ظاهر شده و در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زندگی جاری می‌شود.

وی اخلاق را رفتارها و عملکردهای انسان در زندگی خویش معرفی و عنوان کرد: اخلاق همان بایدها و نبایدهایی است که انسان خداشناس آن را می‌پسندد و در زندگی خود بکار می‌بندد.

* بهترین مرجع تربیتی انسان قرآن است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز با بیان اینکه اخلاق اسلامی همان توقعاتی است که خداوند از انسان دارد ادامه داد: اخلاق الهی و قرآنی انسان را تربیت می‌کند و او را در جامعه وارد می‌کند.

مصائبی با اشاره به برخی بی‌اخلاقی‌ها در جامعه ابراز داشت: دنیا از نبود اخلاق رنج می‌برد و این فقدان سبب بروز مشکلات و دردسرهای فراوانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 8 میلیون پرونده قضایی در دادگاه‌ها وجود دارد که ناشی از عدم داشتن اخلاق و رفتار مناسب در جامعه است.

امام جمعه موقت شهر الوند تأکید کرد: استفاده از قرآن، احادیث و روایات اهل بیت علیهم‌السلام می‌تواند نقش مؤثری در اخلاق داشته باشد و رفتار نیک را در جامعه فراهم آورد.

مصائبی با اشاره به اینکه اخلاق باید همان سیره‌های حیات‌بخش دین اسلام باشد اضافه کرد: توسل به قرآن، اهل بیت (ع) و سیره عملی و نظری آنان، بهترین مسیر رو به انسانیت و عبودیت است.

وی اخلاق نادرست و درگیری با همنوعان خویش را مایه فراموشی یاد خدا و ترک راز و نیاز با او دانست و عنوان کرد: باید اخلاق خود را سازگار با اخلاق کریمانه پیامبر اکرم (ص)، امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) نماییم.

این مسئول با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی پیامبر یادآور شد: یقین به آخرت و معاد که از ویژگی‌های پیامبر اسلام است، مشکلات اخلاقی و درگیری‌ها را از بین خواهد برد.

مصائبی قناعت را نیز از دیگر ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اعظم (ص) و انبیا و اولیای الهی معرفی و بیان داشت: مؤمنان باید در زندگی خود از مصرف بیهوده جلوگیری کرده و قناعت را در زندگی خود به کار بندند.

وی خاطرنشان کرد: شکرگزاری نیز یکی از اموری است که خداوند به واسطه آن، نعمت‌ها و روزی‌های انسان را برکت بخشیده و بر آن می‌افزاید.

* غیرت در جامعه پررنگ‌تر شود

امام جمعه موقت شهر الوند با اشاره به اینکه نشانه غیرت و شجاعت در جامعه باید پررنگ‌تر شود، ادامه داد: داشتن غیرت و شجاعت، بخشندگی و دوری از تنگ نظری از دیگر موارد داشتن اخلاق خوب است.

مصائبی با نگاه گذرا به وضعیت حجاب جامعه و بروز بدحجابی در میان مردم بیان داشت: بدحجابی و در دین اسلام جایی ندارد و وضعیت حجاب و پوشش زنان و مردان ما در جامعه باید بر اساس خواسته خداوند، پیامبر و امامان باشد.

وی عدم رعایت حجاب، عفت و پاکدامنی را عامل گسترش فساد در جامعه دانست و یادآور شد: عمده منشاء تمام مشکلات و درگیری‌های دادگاه‌های قضایی، همین امر حجاب و پوشش زنان و مردان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز علت بعثت پیامبران را گسترش اخلاق الهی معرفی و اضافه کرد: مکارم اخلاقی، زیبایی‌های الهی، دینی و اسلامی ره‌آورد پیامبران بوده است.

* تربیت شیطانی نفس؛ انسان را دچار گرفتاری‌های دنیایی می‌کند

وی عنوان کرد: به فرموده امام علی (ع)، باید تربیت نفس‌های خویش را بر عهده گرفت و آن‌ها را از کارهای زشت و ناپسند باز داشته و خواهش‌های نفسانی خویش را در کنترل و اختیار خود قرار دهیم.

امام جمعه موقت شهر الوند تأکید کرد: نفس اماره انسان را از مدار توحید خارج کرده و او را به پیروی از شیطان وادار می‌کند و در نتیجه تربیت شیطانی نفس، مشکلات و گرفتاری‌های دنیایی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/77007/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول