اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد:

نظارت نظام مهندسی ساختمان بر اماکن هنوز به قانون تبدیل نشده است

خبرگزاری فارس: دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ موضوع نظارت نظام مهندسی ساختمان بر اماکن و ساختمان‌های دولتی هنوز به قانون تبدیل نشده است.

نظارت نظام مهندسی ساختمان بر اماکن هنوز به قانون تبدیل نشده است

عیسی شهامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج عنوان کرد: سبک‌سازی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت و سازها از اصلی‌ترین موضوعاتی است که اخیراً توجه نسبتاً خوبی به آن شده است.

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ قانونی الزامی نمی‌شود جز اینکه زیرساخت‌ها و امکان اجرای آن فراهم شود، افزود: الزامات ساخت و ساز در قوانین ملی ساختمان و بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های جدید در صورت وجود زیرساخت‌های لازم به یک فرهنگ و قانون لازم‌الاجرا تبدیل می‌شوند.

شهامت ادامه داد: امروز در کهگیلویه و بویراحمد نبود آموزش دغدغه اصلی ما نیست بلکه دغدغه اصلی ما این است که تولید کنندگان مصالح ساختمانی باید محصولات با کیفیتی تولید کنند.

وی عنوان کرد: اگر مصالح با کیفیت تولید نشود، ممکن نیست که مردم را به استفاده از مصالح با کیفیت مجبور کرد.

شهامت همچنین به موضوع هزینه‌بر بودن ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: خانه‌دار شدن یک کارمند امروز در کهگیلویه و بویراحمد بسیار مشکل است.

این متخصص حوزه ساخت و ساز تصریح کرد: هزینه‌های نظام مهندسی، شهرداری‌ها، تأمین‌اجتماعی و بیمه و سایر هزینه‌های اداری، ساخت یک خانه را با سختی‌های فراوان مواجه کرده و در چنین شرایطی فرهنگ‌سازی استفاده از مصالح نوین و رعایت سایر بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها کار آسانی نیست.

شهامت عنوان کرد: اکنون بخش زیادی از ساخت و سازها با رعایت همه اصول فنی و ضوابط نظام مهندسی صورت نمی‌گیرند.

این عضو ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان کهگیلویه و بویراحمد از نداشتن نقش این سازمان در ساخت و سازهای دولتی خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع نظارت نظام مهندسی ساختمان بر اماکن و ساختمان‌های دولتی هنوز به قانون تبدیل نشده است.

وی بر استفاده از سازه‌های سبک در ساختمان‌سازی‌ها تأکید کرد و ادامه داد: باید به فکر زلزله باشیم و این را بدانیم که کشوری مانند ژاپن در شدیدترین زلزله‌هایش تنها چند نفر کشته می‌شوند اما در کشور ما شاهد تلفات انسانی بسیار زیادی هستیم.

به گزارش فارس، شهر یاسوج و بخش‌های زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد بر گسل زلزله واقع شده و در همین چند روز گذشته نیز بارها شهر یاسوج به طرز مهیبی به خود لرزید اگر چه قدرت این زلزله‌ها همواره از سه ریشتر کمتر بوده است.

حساسیت‌ها و سخت‌گیری‌های معقول در کنار فراهم شدن زیرساخت‌های ساخت و ساز با توجه به خطر زلزله در کهگیلویه و بویراحمد، امری لازم و تأثیرگذار به نظر می‌رسد.

انتهای‌پیام/82005/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول