اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در مجلس:

حمایت از بخش کشاورزی مشکلات اشتغال را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از بخش کشاورزی باعث می‌شود تا مشکلات اشتغال در استان به حداقل رسیده و بیکاری برطرف شود.

حمایت از بخش کشاورزی مشکلات اشتغال را برطرف می‌کند

سید شریف حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: کشاورزی بخش مولد در خوزستان است و می‌تواند در رفع مشکلات بیکاری در استان تاثیر گذار باشد با این وجود، متاسفانه تاکنون به این حوزه توجه شایسته‌ای نشده است.

وی با اشاره به اینکه درصد کمی از جامعه خوزستان در این بخش فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی خوزستان تنها 19 درصد از مردم مشارکت دارند، در صورتی که صنعت دوم استان خوزستان پس از نفت، کشاورزی است ولی در این بخش هنوز اقدامات زیربنایی انجام نشده است.

نماینده اهواز در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمعیت فعال در این بخش باید بسیار بیش از این میزان باشد، افزود: باید برای رفع مشکلات در حوزه کشاورزی برنامه‌ریزی و با پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقدام کرد و مردم را برای حضور در این بخش تشویق کرد.

وی با اشاره به اینکه این صنعت در خوزستان دچار مشکلات زیادی است، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشاورزان در صنایع تبدیلی مشکلات فراوانی دارند و  باید تا برای رفع این مشکل و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در خوزستان اقدامی زیربنایی صورت گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه خوزستان نیازمند حمایت جدی در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: خوزستان برای رفع مشکل بیکاری نیازمند تلاش در حوزه کشاورزی است و به این دلیل باید زیربنای مناسب برای فعالیت در این بخش با ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دستی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، خوزستان با داشتن آب و خاک مناسب برای کشت نقش مهمی در خودکفایی غذایی در کشور ایفا می‌کند و به عنوان قطب کشاورزی در کشور معروف است.

انتهای پیام/72006/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول