اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

تصویب 492 طرح کشاورزی در رشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از تصویب 492 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

تصویب 492 طرح کشاورزی در رشت

سید ولی‌الله عظمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بتنی کردن 2 هزار کیلومتر از شبکه‌های اصلی و فرعی آبرسانی در شهرستان رشت اظهار کرد: یک سوم زمین‌های شالیزاری گیلان در رشت قرار دارد و تنها 17 درصد از شبکه‌های فرعی و اصلی شهرستان بتنی است.

وی به تصویب 492 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد تومان در شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: تعداد 188 طرح با بانک انعقاد قرارداد شده است.

عظمتی با بیان اینکه بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به 146 طرح کشاورزی پرداخت شده است، تصریح کرد: بقیه طرح‌ها در مراحل پرداخت تسهیلات هستند.

فرماندار رشت در ادامه تهیه طرح هادی را از جمله اقدام‌های انجام شده برای این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته بسیاری از روستاهای رشت طرح هادی نداشتند و از سال 88 اعتبار مناسبی برای مطالعه طرح‌های روستایی اختصاص پیدا کرده و اکنون تمام روستاهای این شهرستان دارای طرح هادی هستند.

وی بر اجرایی شدن طرح‌های هادی در روستاها تاکید کرد و گفت: طرح هادی شناسنامه روستا محسوب می‌شود و تمام ساخت‌وسازها و برنامه‌های عمرانی را جانمایی می‌کند.

عظمتی همچنین از اجرای طرح کمربندی آب شرب اطراف شهر رشت خبر داد و بیان کرد: خمام، لشت‌نشا، کوچصفهان و سنگر در مسیر آب شرب قرار دارند و با انجام پروژه مذکور آب شرب مطمئن به مردم ارائه می‌شود.

فرماندار رشت به کم‌آبی بخش‌های خشکبیجار و لشت‌نشا در تابستان اشاره کرد و افزود: سفره‌های آب زیرزمینی در مناطق مذکور ضعیف است و روستائیان در مواقع کم‌آبی از آب شرب چاه نیز برخوردار نیستند.

وی بازسازی و ارتقای شبکه‌های برق با هدف پایداری برق برای مصرف‌کنندگان را از دیگر اقدام‌های در حال انجام در شهرستان رشت خواند و اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان برای ارتقای شبکه‌های برق شهرستان رشت در نظر گرفته شده و بخشی از آن تامین اعتبار شده است.

عظمتی از احداث پست‌های برق 63 و 20 کیلوولت مستقل برای بخش‌های خشکبیجار و سنگر خبر داد و گفت: احداث پروژه‌های مذکور از اولویت‌های مسئولان در شهرستان رشت است.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول