اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

کسب رتبه نخست آذربایجان‌غربی در تولید تخمه آفتابگردان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور را در تولید تخمه آفتابگردان دارد.

کسب رتبه نخست آذربایجان‌غربی در تولید تخمه آفتابگردان

مقصود قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان میزان کشت و تولید تخمه آفتابگردان، اظهار داشت: میزان سطح زیر کشت تخمه آفتابگردان در سال جاری به 35 هزار و 650 تن رسید که این رقم در استان سبب کسب رتبه نخست نسبت به سایر استان‌های کشور شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: تولید و پرورش بیشترین نوع تخمه آفتابگردان شامل بادامی، دور سفید و قلمی بوده که نسبت به گونه‌های دیگر تولیدی از کشت بیشتری در استان توسط کشاورزان برخوردار است.

قربانی با بیان اینکه آذربایجان غربی تولید 35 هزار تن تخمه آفتابگردان در استان دارد افزود: تولید انواع گوناگون تخمه در سطح وسیع توسط کشاورزان استان نوید از کسب جایگاه نخست در این زمینه است که با همکاری کشاورزان در بخش تولید در راستای افزایش کیفیت و گونه‌های تولیدی هستیم.

این مسئول با اشاره به آمار زمین‌های زیر کشت این محصول  افزود: میزان اراضی زیر کشت برای تولید محصول تخمه آفتابگردان در استان 23 هزار هکتار است که با توجه به ظرفیت کشت و تولید در این حوزه به ترتیب شهرستان خوی، سلماس، چایپاره و ارومیه بیشترین تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

وی حمایت از کشاورزان را در راستای بهبود و ارتقای تولید سازنده عنوان کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، تخصیص انواع کود همچون فسفات و اوره همچنین تهیه و تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از جمله اقدامات لازم در راستای تولید این انواع تخمه در استان است.

قربانی اذعان داشت: نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت از سوی مروجان و کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی در راستای تولید میزان تخمه و مراقبت در طول دوران پرورش از برنامه‌های اجرایی برای آگاهی‌بخشی به کشاورزان مورد اقدام قرار گرفته است.

اتمام پیام/61011/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول