اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

ستاد تعیین تکلیف اراضی بایر راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: با همکاری مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی ستاد تعیین تکلیف اراضی بایر و کاربری‌های معطل‌ مانده راه‌اندازی شده تا نسبت به ساماندهی آنها اقدام لازم صورت گیرد.

ستاد تعیین تکلیف اراضی بایر راه‌اندازی شده است

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: املاک بایر داخل شهر برای شهروندان در بسیاری از مواقع مشکل‌ساز شده به طوری که گاه این املاک که اغلب به حال خود رها شده‌اند به محل تجمع نخاله‌ها و زباله‌های شهری تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بلاتکلیف ماندن این فضاها از لحاظ بهداشتی و روانی و همچنین سیمای شهری نیز معضلاتی جدی به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف این اراضی با کاربری‌های مشخص اقدام لازم صورت گیرد.

شهردار اردبیل یادآور شد: بر اساس ماده 110 شهرداری به شهروندانی که این اراضی را به حال خود رها کرده‌اند اخطار لازم داده شده تا اگر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام نکنند حصار‌کشی و تعیین حریم و محدوده از سوی شهرداری‌ صورت بگیرد.

بدری گفت:‌ برخی از املاک کاربری عمومی داشته که ما از طریق ستاد پیشگیری تخلفات شهرداری نسبت به تعیین تکلیف این اراضی با کاربری ورزشی، بهداشتی، فضای سبز و ... اقدام کردیم.

این مسئول عنوان کرد: این ستاد در چندین جلسه به دستگا‌ه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش، تربیت بدنی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تذکر لازم را داده‌ تا کاربری‌‌های خود را تعیین تکلیف کنند که لیست این املاک نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

شهردار اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ‌آنها مصمم هستند تا یک ماه آینده برنامه راهبردی خود را به ستاد ارائه کنند تا در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

بدری افزود: یکسری از املاک با کاربری شخصی و یا اختلاف مالکان هنوز تعیین تکلیف نشده است که ما در تغییر کاربری آنها آماده توافق با صاحبان املاک هستیم تا هم حقوق مالکانه آنها پرداخت شده و هم با دایر شدن فضای مطلوب به ویژه محیط‌های تفریحی ـ توریستی و فضای سبز بتوان سیمای شهری را ترمیم کرده و بهبود بخشید.

وی تصریح کرد:‌ ما آمادگی داریم شهروندانی که به شهرداری مراجعه می‌کنند توافق تغییر کاربری ملک مورد نظر را انجام دهیم چرا که این تعیین تکلیف برای آنها حالتی برد ـ برد پیدا می‌کند.

شهردار اردبیل ادامه داد: از طرفی شهروندان به حقوق خود می‌رسند و دیگر هموطنان نیز از فضای مناسب شهری بهره‌مند شده و شهرداری نیز می‌تواند با توجه به طرح تفصیلی طرح‌های مورد نظر خود را اجرا کند.

بدری تاکید کرد: اگر به این کار دست نزنند قطعاً با حصار‌کشی در اطراف زمین‌های بایر سعی خواهیم کرد تا اجازه ندهیم این فضاها به محل تجمع نخاله و زباله تبدیل شود.

وی تعیین تکلیف اراضی بایر را در زیبا‌سازی نمای شهری بسیار موثر دانست و ابراز داشت:‌ اراضی داخل شهر یا موات به حساب می‌آیند یا اراضی بایر به حساب آمده و یا اراضی سایری هستند که آبادی و عمرانی در آنها صورت می‌گیرد.

شهردار اردبیل یادآور شد: بر اساس توافق قانونی شهرداری شهرک‌ها را زمانی تحویل می‌گیرد که ساختار ساخت و ساز‌ آنها به شکل قانونی صورت گرفته و زیر‌بناها نیز مشخص باشد تا یک نظم و انضباطی را در این زمینه شاهد باشیم.

بدری ساماندهی رودخانه بالیقلو، تعریض پل‌ها، تعیین حریم چهاررا‌ه‌ها و رسیدگی به عمران شهری را حق و حقوق مسلم شهروندان اردبیلی برشمرد و افزود: شهرداری سعی می‌کند اجازه ندهد زمین‌هایی بایر بماند یا بناهایی مخروبه و یا فرسوده به حال خود رها شود چرا که ما با برگزاری جلسات مستمر در تلاش هستیم تا این اراضی را تعیین تکلیف کنیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه تعیین تکلیف اراضی بایر کمکی به سیمای مطلوب شهری خواهد کرد، اذعان داشت: باید عموم مردم در این زمینه یاری‌گر شهرداری باشند تا بتوان بیش از این حوزه را شکل و سرو سامانی واقعی بخشید.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول