اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر و حومه بندرعباس خبر داد

کنترل با دوربین‌های مداربسته و سیستم موقعیت‌یاب

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس از کنترل اتوبوس‌های شهری با استفاده از دوربین‌های مداربسته و سیستم موقعیت یاب و مکانیزه کردن ثبت تردد اتوبوس‌ها در این شهر خبر داد.

کنترل با دوربین‌های مداربسته و سیستم موقعیت‌یاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی معین‌وزیری صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد سازمان اتوبوسرانی بندرعباس در حوزه کنترل تردد اتوبوس‌های شهری از راه‌اندازی واحد کنترل اتوبوسرانی در سال 91 خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نیاز به کنترل دقیق و مستمر خطوط و اتوبوس‌های درون شهری بندرعباس، با نصب دوربین‌های مدار بسته در نقاط مهم شهر بندرعباس، مرکز کنترل سازمان اتوبوسرانی راه‌اندازی و در حال حاضر به صورت لحظه به لحظه وضعیت اتوبوس‌ها و ترافیک شهر کنترل می‌شود.

وی در ادامه به راه‌اندازی سیستم موقعیت‌یاب در اتوبوسرانی در بندرعباس اشاره کرد و افزود: این سیستم که براساس سیستم موقعیت یاب جهانی ایجاد شده، به صورت لحظه‌ای عملکرد اتوبوس‌های شهر بررسی و همچنین خطوط پرتردد اتوبوسرانی مشخص می‌شود و براساس آن اتوبوس‌ها به مناطق مورد نیاز اعزام می‌شوند و از جمله دیگری مزایای آن می‌توان به واریز خودکار حقوق رانندگان به حساب شخصی آنان و همچنین اعلام وضعیت اضطراری در هنگام تصادفات اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس همچنین مکانیزه کردن سیستم ثبت تردد اتوبوس‌ها را از جمله دیگر اقدامات مهم سازمان اتوبوسرانی در سال 91 دانست و بیان داشت: با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری و حذف سیستم دستی در ثبت تردد اتوبوس‌ها، اطلاعات مختلف در خصوص اتوبوس‌ها به سرعت از طریق مرکز مخابراتی به سازمان اتوبوسرانی ارسال می‌شود.

معین‌وزیری در ادامه نصب دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر، راه‌اندازی آنتن‌های مخابراتی، ایجاد سیستم ثبت تردد از طریق امواج رادیویی و ایجاد ارتباط رادیویی (وایرلس) از سطح شهر با مرکز کنترل را از جمله دیگر اقدامات سازمان اتوبوسرانی بندرعباس در حوزه کنترل تردد اتوبوس‌ها عنوان کرد.

وی همچنین راه‌اندازی سیستم بلیط کارت را یکی از اقدامات مهم سازمان اتوبوسرانی بندرعباس دانست و تصریح کرد: استفاده از بلیط‌های الکترونیکی یکی از کارآمدترین ابزارها برای تحقق شهر الکترونیکی است و در همین راستا این سیستم در تمامی ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس نصب و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول