اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر رودبار:

توسعه زیرساخت‌های کشاورزی مانع از مهاجرت بی‌رویه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رودبار گفت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.

توسعه زیرساخت‌های کشاورزی مانع از مهاجرت بی‌رویه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، کاظم ارجمندی در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان اظهار کرد: گیلان از گذشته جزو استان‌های حوزه کشاورزی محسوب می‌شد و در سال‌های پس از انقلاب کشاورزی در این استان رونق گرفت.

وی افزود: به دلیل گرایش مردم گیلان و رودبار به کشاورزی به توسعه صنعتی توجه زیادی نشد و برخی از مشکلات این حوزه دغدغه‌هایی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

این مسئول، رودبار را با دارا بودن آب و هوایی معتدل یکی از شهرستان‌های مستعد کشاورزی معرفی کرد و افزود: مهاجرت بی‌شمار جوانان از روستا به شهر و تمایل نداشتن به توسعه کشاورزی بیانگر بی‌توجهی به توسعه زیر‌ساخت‌های کشاورزی در رودبار است.

وی با اشاره به تعداد سدهای ساخته شده و در دست احداث و مطالعه کشور تصریح کرد: تعداد سدهای ساخته شده، در حال احداث و مطالعه گیلان کمتر از 10 سد است در حالی که استان‌های همجوار بیش از 50 سد در دست احداث و مطالعه دارند.

ارجمندی اضافه کرد: استان‌های همجوار رودبار با احداث سد در مناطق بالادست سد سفید رود و ایجاد حوضچه‌های متعدد برداشت آب برای توسعه کشاورزی به دنبال پیشی گرفتن از گیلان هستند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 8 میلیارد مترمکعب آب حوزه‌های سفید رود به دریای خزر می‌ریزد، گفت: با وجود دارا بودن زمین‌های حاصلخیر و مستعد کشاورزی در رودبار، مردم تمایلی به توسعه کشاورزی ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رودبار، اختصاص اعتبار لازم برای احیای کشاورزی را مهم‌ترین راه‌حل این مشکل دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان منطقه عمارلو و خورگام با وجود تلاش‌هایی که در بخش کشاورزی و دامداری انجام می‌دهند به دلیل سنتی بودن و عدم بهره‌مندی از امکانات و دانش پیشرفته کشاورزی قادر به تامین مخارج خود نیستند.

وی از فروش اراضی کشاورزی برای توسعه ساخت و ساز سرمایه‌داران در رودبار ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: نتیجه بی‌توجهی‌ها به کشاورزی، فروش زمین‌های حاصلخیز مناطق مختلف رودبار به سرمایه‌داران برای احداث ویلا را به همراه داشته است.

به گفته ارجمندی، فروش زمین‌های کشاورزی رودبار مهاجرت جوانان از روستا به شهرها و استان‌های همجوار را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/84002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول