اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی:

پژوهش‌های اجتماعی باید متناسب با نیاز جامعه باشد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اولویت‌بندی‌های پژوهشی را بر اساس مسائل روز و همچنین توجه به نیاز فکری جامعه ضروری عنوان کرد.

پژوهش‌های اجتماعی باید متناسب با نیاز جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام  سیدجلال حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: استفاده از نتایج طرح‌های تحقیقی پژوهشی در موفقیت و اثربخشی امور فرهنگی و ترویجی نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های پژوهشی مجموعه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی توجه به نیازهای فکری اقشار مختلف و مسائل روز جامعه را منوط به بازنگری در اولویت‌های پژوهشی عنوان کرد و گفت: موضوعات جدیدی نظیر سبک زندگی اسلامی، طبقه‌بندی علوم اسلامی و انسانی و دیگر موضوعاتی از این دست می‌تواند در اولویت موضوعات پژوهشی مراکز پژوهشی مجموعه قرار گیرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تعامل سازنده و مفید مؤسسات فرهنگی آستان قدس با سایر مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در عرصه تحقیق و پژوهش را منجر به هم‌افزایی و یافتن ظرفیت‌های جدید در این زمینه عنوان کرد و افزود: با وجود ظرفیت میلیونی زائران بارگاه منور رضوی لازم است که زائران بتوانند از نتایج پژوهش‌های کاربردی مرتبط با موضوع زائر و زیارت بهره‌مند شوند؛ بر همین اساس در آینده شاهد فعالیت بیشتر گروه مطالعات زائر در بنیاد پژوهش‌های اسلامی خواهیم بود.

وی همچنین با ارزیابی فعالیت مؤسسات فرهنگی آستان قدس در حوزه پژوهش عنوان کرد: مؤسسه خدمات مشاوره‌ای،جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با توجه به ظرفیت‌های موجود باید با تمرکز بیشتر بر روی پژوهش‌های اجتماعی گام‌های بزرگ‌تر و مؤثرتری در این زمینه بردارد.

حسینی با تاکید بر فعالیت جدی‌تر مؤسسه خدمات مشاوره‌ای بر انجام پژوهش‌های اجتماعی با محوریت شبکه نیاز جوانان ادامه داد: طرح‌های پژوهشی در دست انجام باید از قالب پژوهش‌های ناظر به نیازسنجی‌ها، نظرسنجی‌ها، ارزیابی‌ها و پژوهش‌های ستادی در مؤسسات فرهنگی آستان قدس خارج شود و با رویکرد پژوهش‌های اجتماعی با محوریت شبکه نیازهای جوانان، فعالیت‌های مستمر و بیشتری داشته باشد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در زمینه محورهای پژوهشی که در دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی دنبال می‌شود، گفت: خردورزی، پژوهش و دانش، فراهم آوردن امکانات لازم برای انجام مطالعات و پژوهش‌های ضروری در حوزه اسلام و موضوعات مورد نیاز برای جامعه اسلامی، تشکیلات مستقل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از محورهای اقدامات پژوهشی در این دبیرخانه محسوب می‌شود که بر اساس آن تا به حال در حدود 14 میلیون جلد کتاب را نیز منتشر کرده است.

انتهای پیام/70017/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول