اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گشتاسبی‌راد خبر داد

راه‌اندازی دستگاه میکروسکوپ «پروبی روبشی» در دانشگاه سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشکده علوم دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه میکروسکوپ «پروبی روبشی» در دانشگاه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی دستگاه میکروسکوپ «پروبی روبشی» در دانشگاه سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، محمد گشتاسبی‌راد اظهار داشت: دستگاه میکروسکوپ «پروبی روبشی» scanning probe microscope در دانشگاه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد و با این دستگاه اندازه‌گیری‌های متنوعی انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاه میکروسکوپ «پروبی روبشی» بیش از یک ماه است که در دانشگاه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

استادیار گروه فیزیک دانشگاه سیستان و بلوچستان متذکر شد: از آنجایی که کار این دستگاه در زمینه اندازه‌گیری نمونه‌ها در ابعاد نانو (یک میلیاردم متر) است می‌توان با این دستگاه اندازه‌گیری‌های متنوعی از قبیل ناهمواری‌های سطح و دانسیته سطحی الکترون‌ها و خواص مغناطیسی در ابعاد نانو سطوح را انجام داد.

گشتاسبی‌راد خاطرنشان کرد: با این شرایط و این دستگاه، دانشجویان و پژوهشگران ما در این دانشگاه قادر هستند که پژوهش‌های خود را در ابعاد نانو ارتقا دهند.

رتبه اول المپیاد دانشجویی کشور توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان

مدیر گروه زیست شناسی و استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گروه زیست شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های علمی به دست آورده و نیز رتبه اول المپیاد دانشجویی کشور را کسب کرده است.

آرزو قهقایی افزود: گروه زیست‌شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان با دریافت مجوز مراکز پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز پژوهشی گیاهان دارویی و زینتی و نیز مرکز پژوهشی ژنتیک و زیست فناوری را تأسیس کرده است.

وی بیان کرد: با تأسیس این مراکز امیدواریم در آینده شاهد انجام تحقیقات علمی پیشرفته در زمینه‌های ژنتیک و نیز تحقیقات ویژه بر روی گیاهان دارویی برای استفاده در شاخه پزشکی و بیوتکنولوژی باشیم.

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با وجود اساتید برجسته و کاردان و امکانات آزمایشگاهی مطلوب این گروه در مقطع کارشناسی ارشد و نیز دکتری قبولی قابل توجهی داشته است.

قهقایی گفت: تنها گروهی از دانشگاه سیستان و بلوچستان که تاکنون توانسته است رتبه اول المپیاد دانشجویی کشور را کسب کند، گروه زیست‌شناسی بوده است.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول