اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

آغاز اجرای طرح هادی در 12 هزار روستای کشور

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر در 12 هزار و 600 روستای واجد شرایط کشور عملیات اجرایی طرح‌های هادی آغاز شده است.

آغاز اجرای طرح هادی در 12 هزار روستای کشور

محمدرضا شاملو پنجشنبه شب در حاشیه افتتاح چند طرح هادی روستایی شهرستان کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 28 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور زیر پوشش طرح‌های تهیه شده و در حال اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 12 هزار و 600 روستای واجد شرایط کشور عملیات اجرایی طرح‌های هادی آغاز شده است، افزود: در راستای اهداف پنج ساله نیز کارهای گسترده‌ای آغاز شده که به طور متوسط 10 هزار روستای کشور که بالای 20 خانوار هستند زیر چتر حمایتی طرح‌ها قرار می‌گیرند.

شاملو تصریح کرد: سنددار کردن املاک روستایی، احیای بافت‌های روستایی، تلاش برای گسترش صنعت گردشگری با همکاری میراث فرهنگی، ثبت املاک روستائیان و... از مهم‌ترین اقدامات بنیاد مسکن کشور در روستاها است.

این مسئول عنوان کرد: اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار در شهرستان‌های راور و کوهبنان که مورد بازدید قرار گرفت از پیشرفت بالایی برخوردار است و امید می‌رود با همت و تلاش کارکنان در بنیاد مسکن شاهد تغییر و تحول بیشتر در روستاها باشیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان داشت: کوهبنان یکی از شهرستان‌های تاریخی با آثار و ابنیه متعدد در کشور است که بسیاری از این آثار ارزشمند در روستاها قرار دارد که به جهت تاریخی بودن روستاها، داشتن نوع معماری و بافت دست نخورده روستاها می‌توانند به بهترین مناطق گردشگری تبدیل شوند.

مجید رنجبر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کوهبنان نیز گفت: برای اجرای طرح هادی روستای کهن مبلغ 134 میلیون تومان اختصاص داده شد که کار اجرایی این طرح از سال 90 آغاز و تاکنون حدود 9 هزار متر زیرسازی و 7 هزار و 500 متر کار آسفالت به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: در این روستا پارک کودک با انواع وسایل جذاب ساخته شده و کار ساخت فضای ویژه تفریحی به اتمام رسیده است.

رنجبر خاطرنشان کرد: در روستای تاریخی رتک اعتبار 162 میلیون تومانی برای اجرای طرح هادی این روستا هزینه شده و تاکنون کار ساماندهی ورودی روستا، زیرسازی و آسفالت معابر به سرانجام رسیده است.

انتهای پیام/80012/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول