اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جبران خسارت سیل در بوشهر

40 میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزی و مسکن نیاز است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای جبران خسارت ناشی از سیل برای بخش کشاورزی و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

40 میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزی و مسکن نیاز است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات سیل در استان بوشهر اظهار داشت: در ارتباط با مستندسازی فعالیت‌های انجام شده درباره سیل دو هفته گذشته در استان بوشهر، 200 صفحه مستندسازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 9 شهرستان استان بوشهر در جریان سیل با بحران مواجه شدند، خاطرنشان کرد: در جریان سیل امسال، 140 میلیون متر مکعب آب به مخازن استان بوشهر اضافه شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: 152 میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت در بخش کشاورزی، تاسیسات، اماکن مسکونی شهری و روستایی وارد شد و بیشترین خسارت‌ها هم با 73 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی وارد شد.

رستمی گفت: از این خسارت‌ها 39 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و باغی و 40 میلیارد تومان هم مربوط به واحدهای مسکونی بوده است.

وی بیان کرد: 60 درصد خسارت وارد شده در شهرستان دشتستان بوده به همین دلیل سریعا باید محورهای این شهرستان و خسارت‌های روستایی را جبران کنیم.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه در چهار بخش نیاز به اعتبارات حمایتی داریم، گفت: برای کمک به زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان بوشهر حداقل 50 میلیارد تومان اعتبار باید به استان کمک شود تا بازسازی‌های اولیه را انجام دهیم.

رستمی افزود: در بخش تسهیلات کمک بلاعوض نیز به‌صورت ویژه باید به مردم خسارت‌دیده کمک شود و در این بخش نیز به تسهیلات 10 میلیون تومانی نیاز داریم.

وی تاکید کرد: همچنین 5 میلیارد تومان اعتبار برای کمک بلاعوض به مردم خسارت دیده نیاز داریم.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول