اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون پژوهش مجلس:

سند آمایش آموزش عالی جغرافیای ایران طراحی می‎شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون پژوهش مجلس از طراحی سند آمایش آموزش عالی برای جغرافیای ایران خبر داد.

سند آمایش آموزش عالی جغرافیای ایران طراحی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا صابری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری که در سالن همایش شهید مطهری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس سند آمایش آموزش عالی، هر دانشگاهی در ایران می‎تواند به مرجعیت علمی تبدیل و برای خود استعداد جغرافیایی خاص معین کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دارای سابقه‎ای دیرینه در پژوهش و علم دارد، باید در ایران به این دانشگاه به عنوان مرجعیت علمی نگریسته شود، به گونه‎ای که هر کس در ایران می‎خواهد در ارتباط با این علوم حرف اساسی بشنود باید یک مرجعی در ایران وجود داشته باشد.

نماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این سند باید دقت کنیم سهم استان از دانش‎های گروه الف مطالبه شود، در غیر اینصورت قطعاً از مرجعیت علمی عقب خواهیم بود.

صابری با بیان اینکه زیربنای نظری در حوزه علم و فناوری در جامعه، اجتماع درون‎مداری و برون‎مداری است، متذکر شد: دانشگاه‎ها باید به ظرفیت‎ها، استعدادها و توانمندی‎های داخلی خود توجه کنند، به همین منظور آموزش عالی سندی را در این راستا در حال تدوین دارد که در آینده‎‎ای نزدیک به تصویب خواهد رسید.

وی اضافه کرد: سند مذکور بسیار بااهمیت است و در استان، مجموعه مدیران ارشد، استانداری و دانشگاه‎ها باید به اهمیت آن آگاه شوند.

عضو کمیسیون پژوهش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علاوه بر بخش درون‎مداری، توجه به برون‎مداری نیز بسیار مهم است، عنوان کرد: برای رسیدن به مرجعیت علمی به تعامل دنیا نیاز داریم و هیچ وقت مرز دانش را بین خودمان حصار نمی‎کشیم، چراکه تعامل با دنیا و مراکز علمی بسیار مهم است.

صابری در پایان ابراز امیدواری کرد فرصتی که در استان در حوزه پژوهش و فناوری به وجود آمده، بتواند دانشگاه جامع گلستان را به عنوان استعدادهای خوبی که در این زمینه دارد در سطح کشور مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/2307/ذ/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول