اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

خواسته‌های بخش کشاورزی در طرح آمایش سرزمین لحاظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نقش طرح آمایش سرزمین در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های بخش کشاورزی، خواستار لحاظ شدن خواسته‌ها و انتظارات این بخش در طرح آمایش سرزمینی استان شد.

خواسته‌های بخش کشاورزی در طرح آمایش سرزمین لحاظ شود

سید یعقوب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: طرح آمایش صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند کار کارشناسی بر اساس اطلاعات به‌روز و میدانی است تا بتوانیم به کمک یک نقشه راه مناسب و راهگشا در حوزه کشاورزی این استان، تصمیم‌گیری‌ و برنامه‌ریزی مؤثر داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از روند تهیه طرحی که به این عنوان از سوی مشاور آماده شده است، گفت: آنچه در این طرح آمایش سرزمین آمده بر اساس اطلاعات سال 82 است یعنی زمانی‌ که کهگیلویه و بویراحمد فقط چهار شهرستان داشت.

وی با ذکر یک مثال در حوزه کشاورزی ادامه داد: یک دستگاه تراکتور در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی حدود 13 سال عمر مفید دارد در حالی که طرح آمایش سرزمینی در این استان حدود 9 سال است که بلاتکلیف مانده و تراکتوری که در برنامه آن سال لحاظ شده، اکنون چیزی از عمر مفیدش باقی نمانده و نمی‌توان بر اساس اطلاعات آن سال‌ها برای بخش کشاورزی این استان نسخه پیچید.

موسوی با بیان اینکه با داده‌های موجود در این طرح، خواسته‌های بخش کشاورزی به هیچ عنوان عملی نمی‌‌شوند، ادامه داد: شاخص‌های طرح آمایش سرزمین باید دقیقاً به ما بگوید که پراکندگی حوزه‌های باغبانی، شیلات، زراعت، دامپروری و سایر بخش‌های کشاورزی در زمان و مکان در چه وضعیتی است و کجا کمبود داریم و کجا نیاز وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تفکیک مکانی و زمانی را در یک برنامه مدون بخش کشاورزی مهم دانست و تصریح کرد: باید به بخش کشاورزی با دید اقتصادی نگاه کرد و نیازها، آسیب‌ها، تفکیک مکانی، زمانی و فرصت‌ها و تهدیدهای این بخش در برنامه‌هایمان لحاظ شود.

وی گفت:‌ به عنوان یک کشاورز و متولی بخش کشاورزی باید برنامه‌ای را تحویل بگیرم که بتوانم آن را اجرا کنم و به لحاظ اقتصادی و علمی در این طرح توجیه باشم.

موسوی، استان کهگیلویه و بویراحمد را مستعد توسعه در بخش کشاورزی خواند و با تأکید بر اهمیت تهیه طرح آمایش سرزمینی در این بخش خواستار توجه و جدیت مشاور این طرح برای آماده کردن یک سند قابل اجرا و مثمرثمر در کشاورزی این استان شد.

به گزارش فارس، طرح آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد با وقفه‌ای که در آن به‌وجود آمده اکنون با مشکل به‌روز نبودن اطلاعات مبنایی مواجه است و برای تهیه یک سند کاربردی و قابل اجرا نیازمند جمع‌آوری اطلاعات جدید در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش کشاورزی است.

گفتنی است، بر اساس آخرین مصوبه کارگروه آمایش سرزمینی مقرر شده که مدیران دستگاه‌های اجرایی تا روز دوم دی‌ماه جدیدترین اطلاعات خود را به مشاور این طرح بدهند و مشاور نیز تا روز ششم دی‌ماه وضع استان را در بخش‌های مختلف به استانداری کهگیلویه و بویراحمد تحویل دهد.

انتهای ‌پیام/82005/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول