اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاون پژوهشی و فناوری واحد رشت خبر داد

انتخاب پژوهشگر برتر کشور از دانشگاه آزاد رشت

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از انتخاب پژوهشگر برتر کشور از این نهاد خبر داد و گفت: علیرضا صیداوی پژوهشگر برتر کشور شد.

انتخاب پژوهشگر برتر کشور از دانشگاه آزاد رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی محمدی‌ترکاشوند در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن اجتماعات این دانشگاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت پژوهش در کشور، اظهار کرد: امروز اگر برای علم سرمایه‌گذاری، مجاهدت و تلاش نکنیم، فردای ما، تاریک خواهد بود و هر قدر علم پیشرفت کند، پایه‌های ایمان دینی مستحکم‌تر می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش واحد رشت در سال 91، افزود: انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه و برگزاری جشنواره، مراسم ویژه هفته پژوهش دانشکده کشاورزی، جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی بازدید سه دبیرستان از امکانات آزمایشگاهی و کارگاه‌های واحد رشت از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد در هفته پژوهش است.

این مسئول، مشارکت با بسیج استان در برگزاری جشنواره نخبگان بسیجی منطقه شمال کشور، ارسال تولیدات علمی واحد برای شرکت در نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در تهران و نمایشگاه منطقه 17 در واحد لاهیجان، جلسه با اعضای هیئت علمی گروه مدیریت برای برگزاری همایش مسئولان سازمان‌های اجرایی با اساتید و دانشجویان واحد رشت را از دیگر برنامه‌های این واحد در هفته پژوهش عنوان کرد.

وی از انتخاب پژوهشگر برتر کشور از واحد رشت خبر داد و گفت: انتخاب علیرضا صیداوی به عنوان پژوهشگر برتر کشور از واحد رشت و سه نفر پژوهشگر برتر منطقه 17 در سه گروه علمی از افتخارات ملی و منطقه‌ای این واحد بوده است.

محمدی‌ترکاشوند در ادامه برخی از فعالیت‌های دفتر امور پژوهش واحد رشت را برشمرد و ابراز کرد: برگزاری کنگره ملی ژئوپلتیک با همکاری انجمن ژئوپلتیک ایران در خرداد امسال برگزاری همایش زبان‌شناسی با همکاری و مشارکت انجمن زبان‌شناسی ایران، میزبانی و مشارکت در برگزاری پنجمین جشنواره ملی فکر برتر و برگزاری نمایشگاه اختراعات و ایده‌های برتر کشور و افتتاح دفتر کانون شکوفایی خلاقیت و ارتباط مستمر و مؤثر دانشجویان با پارک علم و فناوری از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه تشکیل تیم‌های رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و برگزاری همایش داخلی هوش مصنوعی و رباتیک و برگزاری چند سخنرانی علمی از جمله سخنرانی علمی بسیج، پژوهش و نخبگان نیز از دیگر فعالیت‌های این دفتر در سال جاری بوده است، ادامه داد: 39 طرح پژوهشی در حال اجرا، 15 طرح خاتمه یافته، 21 طرح در مرحله اخذ قرارداد، 17 طرح در مرحله ارزیابی، چهار طرح برون دانشگاهی در مرحله اجرا و یک طرح برون دانشگاهی در مرحله بررسی در کارنامه طرح‌های پژوهشی واحد رشت به ثبت رسیده است.

این مسئول معرفی 346 نفر از دانشجویان به سازمان‌ها و شرکت‌های گیلان برای کارآموزی و هماهنگی با دبیرستان‌ها و مراکز پیش‌دانشگاهی استان برای بازدید علمی دانش‌آموزان از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحد توسط دفتر ارتباط با صنعت واحد رشت را از جمله فعالیت‌های پژوهشی برشمرد.

وی ابراز کرد: تهیه تمام فرم‌های کارشناسی ارشد و بارگذاری روی وب‌سایت دانشگاه، برطرف کردن مشکل کد پایان‌نامه‌ها برای دفاع از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و جلسه هماهنگی با مدیران گروه‌های کارشناسی ارشد برای نظارت و رعایت بخشنامه‌های مقالات و... از دیگر فعالیت‌های ما در حوزه پژوهش بوده است.

محمدی‌ترکاشوند با اشاره به فعالیت باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ادامه داد: این باشگاه دارای 140 عضو و 11 عضو استعداد درخشان است.

وی کمبود بودجه، تخصیص ندادن بن کتاب، سفر عتبات و تخفیف شهریه را از جمله مشکلات این بخش دانست و خاطرنشان کرد: لزوم خرید 30 هزار جلد کتاب برای رسیدن به استاندارد نسبت کتاب، کمبود شدید فضای فیزیکی پیرامون توسعه کتابخانه و کمبود شدید فضای مطالعه برای دانشجویان از دیگر مشکلات واحد رشت در بخش کتابخانه‌ها و انتشارات است.

این مسئول، به 21 طرح پژوهشی در حال اجرا در باشگاه پژوهشگران جوان این واحد اشاره کرد و یادآور شد: در این باشگاه ارائه چهار طرح به پارک علم و فناوری و دو طرح اعضا باشگاه با صدا و سیمای گیلان نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/84002/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول