اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح مطالعات توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع):

سازوکارهای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه زیارت فراهم شود

خبرگزاری فارس: مجری طرح مطالعات توسعه کمی و کیفی زیارت گفت: با توجه به اهمیت حضور سرمایه‌گذارهای خارجی باید ساز و کارهای لازم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه زیارت و مشهد فراهم شود.

سازوکارهای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه زیارت فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن علم‌الهدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: خراسان‌رضوی و مشهد دارای ویژگی‌های اقلیمی، جغرافیایی و آمایش سرزمینی خاصی است که با توجه به این موارد، اعتبارات بر اساس نیاز لحاظ نشده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در ادامه افزود: برای اجرای طرح‌های زیارت از دستگاه‌ها قبل از بهره‌گیری از اعتبارات حوزه زیارت، آورده آنان پرسیده می‌شود و بر اساس طرح اعتبارات به این دستگاه‌ها داده می‌شود.

وی در ادامه به تدوین پنج سند راهبردی در حوزه زائر و زیارت توسط پژوهشگران طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت اشاره کرد و افزود: در این پنج سند راهبردی اقتصاد زیارت، افزایش جذابیت‌های حوزه زیارت، مدیریت کارآمد، بازار و بازاریابی بین‌المللی منظور شده است.

مجری طرح مطالعات توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت‌های اعتبارات دولتی گفت: علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بسیاری در خارج کشور، به خصوص از کشورهای حوزه خلیج فارس مایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند که در این راستا باید شرایط و سازوکارهای لازم برای تحقق این امر فراهم شود.

وی ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری در داخل و خارج و نیز ایجاد بانک سرمایه‌گذاری در عرصه زیارت را راهکاری برای هویت بخشیدن سرمایه‌گذاری در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: باید چگونگی و شکل سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها نیز مشخص شود.

علم‌الهدایی حضور استاندار خراسان‌رضوی را به عنوان دبیر کارگروه ملی زیارت مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم پیگیری مصوبات کارگروه ملی زیارت که در حکم مصوبه هیئت دولت است به خوبی پیش برود و با برگزیدن معاون امور زیارت در استانداری خراسان‌رضوی، شاهد اجرای مصوبات حوزه زیارت باشیم.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول