اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

برپایی مراسم عزاداری دهه آخر صفر در 210 مسجد دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برپایی مراسم عزاداری دهه آخر صفر در 210 مسجد دشتستان خبر داد.

برپایی مراسم عزاداری دهه آخر صفر در 210 مسجد دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ویژه مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: تحولات امروز کشورهای مسلمان از نتایج قیام امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به تأثیر عاشورا بر پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم در جمهوری اسلامی ایران با تأسی به فرهنگ عاشورا و به رهبری بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی توانستند در مقابل ظلم و استبداد حکومت ستمشاهی قیام کرده و موج بیداری و اسلام‌خواهی را در مردم مظلوم و ستمدیده دنیا نیز بیدار کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان ادامه داد: تبیین درس‌های عاشورا برای مردم آزاده دنیا نه تنها باعث الهام گرفتن آنان از این واقعه عظیم خواهد شد بلکه این واقعه الگویی برای بشریت در طول تاریخ محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این واقعه فقط در سال 60 یا 61 هجری اتفاق نیفتاده است، بلکه در طول تاریخ زنده و در جریان است که باید به درستی اهداف و ابعاد آن برای مردم تشریح شود.

محمودی‌نیا با اشاره به اهداف والای قیام عاشورا اظهار داشت: فلسفه اصلى و نهایى نهضت حضرت را مى‌توان در یک هدف جامع و کلى یعنى احیاى فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدى(ص) و زدودن زنگارهاى تحریف و بدعت از دین جدشان خلاصه کرد.

وی ادامه داد: عاشورا یک الگو، یک راه، یک درس و سندى است که در همه شرایط باید سرمشق مسلمانان قرار گیرد و مسلمانانى که مى‌خواهند از امامان (ع) پیروى کنند به زوایایى از آن بر اساس شرایط پیرامونى و مقتضیات زمانى اقتدا کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان ابراز داشت: امام حسین (ع) خواست که با حکومت یزید مبارزه کند تا مسلمانان نیز از وى سرمشق گرفته و با ستمگران دین‌ستیز به مبارزه و جهاد همت کنند.

محمودی‌نیا بیان کرد: قیام امام حسین (ع) در کربلا از دو نظر قابل تأمل است، اول ابعاد قیام امام حسین (ع) در مقابل کفر یزیدیان و دوم رسالت و پرچمداری این قیام توسط حضرت زینب (س) که مشیت و حکمت الهی در این بود که این رسالت و انتقال فرهنگ عاشورا توسط این بانوی با فضیلت صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: طبق هماهنگی به عمل آمده و درخواست‌های هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و تکایای مردمی و همچنین رایزنی با بخشداری‌های شهرستان به زودی تعداد مبلغین مورد نیاز به دفتر تبلیغات اسلامی قم ارسال می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برپایی مراسم عزاداری دهه آخر صفر در 210 مسجد دشتستان خبر داد و تصریح کرد: طی جلسات برگزار شده با مسئولین هیئات مذهبی بیش از 210 مسجد، حسینیه و تکیه تاکنون برای برنامه‌های صفر آماده شده‌اند و این اداره آنها را توصیه اکید به رعایت حقوق همسایگان کرده تا مراسم ماه صفر هر چه شایسته‌تر برگزار شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی هیئات مذهبی در اربعین حسینی، کارگاه توجیهی مداحان شهرستان و برپایی نمایشگاه ویژه ایام صفر از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه صفر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2451/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول