اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اردبیل:

96 اولویت پژوهشی اردبیل ابلاغ شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اردبیل گفت: 96 اولویت پژوهشی استان اردبیل تدوین و جمع‌بندی شده و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

96 اولویت پژوهشی اردبیل ابلاغ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نور‌الدین فصیحی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در اردبیل اظهار داشت: امام علی (ع) در سخنی گهربار فرموده است «علم قدرت است و هر کس آن را کسب کند برتری حکیمانه با اوست و هر کس نتواند به آن دست پیدا کند یقین داشته باشد که مغلوب است» که بر همین پایه و اساس و در رسیدن به نقطه قدرت واقعی باید علم و پژوهش را پاس داشت.

وی با اشاره به اینکه کسب علم و دستیابی به فناوری‌های جدید کشورمان را در نقطه تعالی قدرت و صلابت نگه داشته است، خاطرنشان کرد: امسال در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است شعار هفته پژوهش را «پژوهش تقاضا محور،‌ تولید دانش‌بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی» نامیده‌اند چرا که هر تولید باید مبنای تحقیق و پژوهش داشته باشد تا به مرحله مصرف برسد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: برپایی این نمایشگاه فرصتی مناسب برای پژوهشگران و نوآوران و فناوران به وجود آورده تا بتوانند توانمندی‌هایشان را بیش از گذشته به نمایش بگذارند.

فصیحی ضرورت تجاری‌سازی و مشتری‌مداری در حوزه پژوهشی و امر تحقیقاتی را یادآور شد و گفت: امروز دانشگاه‌های ما وظیفه‌ای سنگین در شکل‌گیری ایده‌ها و تبدیل آن به علم و فناوری و حرکت در مسیر صنعتی شدن دارند.

این مسئول با برشمردن برخی از اولویت‌های پژوهشی در استان اردبیل تاکید کرد: از جمله این اولویت‌ها تحقیق در راستای افزایش راندمان تولید گندم و بهره‌گیری از بذور جدید توسط واحد تحقیقات جهاد کشاورزی، اصلاح بذر سیب‌زمینی، کشت داروهای گیاهی و سایر اولویت‌هاست که امیدواریم همه 96 اولویت به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و زمینه برای به فعلیت رساندن آن فراهم آید.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اردبیل بیان داشت: دفتر آموزش و پژوهش استانداری نیز سعی می‌کند با همراهی بنیاد نخبگان و مرکز رشد از پژوهشگران و محققان حمایت کند به طوری که در جشنواره علم تا عمل که شهریورماه برگزار شد 25 نفر از این استان حضوری فعال داشتند.

فصیحی افزود: یک نفر در این بین به عنوان منتخب کشوری برگزیده شد تا بتوانیم قدرت و صلابتمان را در عرصه علم، عمل و جهاد علمی به نمایش بگذاریم.

وی از راه‌اندازی بانک اطلاعات طرح‌های مطالعاتی و تحقیقی و پژوهشی خبر داد و تصریح کرد:‌ اگر این بانک اطلاعاتی به صورت متمرکز و با محوریت دفتر پژوهش و آموزش استانداری راه‌اندازی شود قادر خواهیم بود بسیاری از توانمندی‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اردبیل در پایان سخنان خود گفت: اعتبارات پژوهشی و فناوری دستگاه‌های استان به صورت متمرکز از مرکز تخصیص یافته و اگر طرح‌های مختلفی در این زمینه اجرایی شود سعی می‌شود از استان نیز حمایت‌های مالی برای این بخش صورت گیرد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول