اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

امدادرسانی امدادگران هلال احمر به 92 نفر حادثه‌دیده

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر تاکنون امدادگران و نجات‌گران هلال احمر خراسان‌جنوبی با پوشش 19 حادثه به 92 نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.

امدادرسانی امدادگران هلال احمر به 92 نفر حادثه‌دیده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی محمدپور پیش از ظهر امروز در جمع امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از آغاز طرح زمستانه تاکنون امدادگران و نجات‌گران هلال احمر خراسان‌جنوبی، 19 حادثه را پوشش داده‌اند، گفت: از این تعداد حادثه یک حادثه برف و کولاک، 9 مورد جاده‌ای، دو مورد خدمات حضوری، دو مورد سیل و آبگرفتگی، چهار مورد شهری و یک مورد کوهستان بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع حادثه‌دیدگان در این حوادث 92 نفر بوده‌اند، افزود: از این تعداد حادثه دیده 49 نفر در برف و کولاک، 26 نفر جاده‌ای، 11 نفر خدمات حضوری، یک نفر سیل و آبگرفتگی، سه نفر شهری و یک نفر در کوهستان دچار حادثه شده‌اند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان‌جنوبی، مجموع متاثرین از حوادث را 89 نفر برشمرد و تصریح کرد: در این مدت 10 نفر از حادثه‌دیدگان اسکان داده شده‌اند.

محمدپور، مجموع تیم‌های عملیاتی اعزام شده به این حادثه‌ها را 22 تیم دانست و اظهار کرد: در این حادثه‌ها 27 نفر نیروی عملیاتی شامل امدادگر و نجاتگر و هشت دستگاه آمبولانس اعزام و 11 مورد عملیات رهاسازی انجام شده است.

وی از استقرار 15 پایگاه ثابت و سیار در طرح زمستانه امسال خبر داد و گفت: این طرح از 20 آذر‌ماه آغاز و تا 25 اسفند ماه ادامه دارد.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعداد پایگاه‌های فعال در این طرح 12 پایگاه ثابت در تمامی شهرستان‌ها و سه پایگاه سیار در محورهای مواصلاتی شهرهای نهبندان، فردوس و قاین است.

محمدپور تصریح کرد: در این پایگاه‌‌ها سه نفر نجاتگر، یک نفر نجاتگر کادر، یک مسئول شیفت و 15 دستگاه آمبولانس به کار گرفته شده است.

وی به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: افزایش خدمات امداد و نجات، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی امدادگران در ماموریت‌های امداد و نجات و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طرح امداد و نجات زمستانه با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ارتباط با سرمای شدید در زمستان و لزوم ایجاد ایمنی در راستای کاهش حداکثری حوادث ترافیکی و نیز ایجاد امکان تردد ایمن در جاده‌ها و مقابله با سرمازدگی، کولاک، بهمن و یخبندان اجرا می‌‌شود.

محمدپور مدت اجرای این طرح را 100 روز عنوان کرد و گفت: تمامی پایگاه‌ها به خودروی نجات، آمبولانس، تجهیزات ست نجات هیدرولیکی و ست نجات پنوماتیک مجهز هستند.

انتهای پیام/69005/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول