اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه خبر داد

توسعه همکاری‌های منطقه‌ای بوشهر با بصره و مسقط

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: همکاری‌های منطقه‌ای بوشهر با بصره و مسقط از برنامه‌های وزارت خارجه برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای استان بوشهر است.

توسعه همکاری‌های منطقه‌ای بوشهر با بصره و مسقط

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، هادی سلیمان پور ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای است، گفت: همکاری فرهنگی علمی بوشهر با بصره از جمله برنامه‌های وزارت امور خارجه است که راهکارهای آن در دست تدوین است.

وی گفت: توسعه روابط علمی فرهنگی بوشهر با مسقط از جمله برنامه‌های بعدی وزارت امور خارجه است که در آینده نزدیک با ارتباطی که روی موضوعات فرهنگی اجتماعی ایجاد می‌شود همکاری‌ها را سامان می‌دهیم .

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: با نشستی که با روسای کشورهای منطقه ایجاد می‌شود روی برنامه‌های تنوع زیستی، محیط زیست و معماری همایش‌ها نشست‌هایی برگزار خواهد شد.

استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه این استان توانمندی‌های گوناگونی برای تعاملات منطقه‌ای دارد، گفت: مردم استان بوشهر از دیرباز ارتباطات قومی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای منطقه داشته‌اند که با توجه به قابلیت‌های این استان می‌تواند این تعاملات توسعه یابد.

فریدون حسنوند افزود: در مقوله‌های انرژی نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع تکمیلی گازو موضوع دریا می‌توانیم با کشورهای منطقه حوزه خلیج فارس روابط بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های قوی‌ترین امداد و نجات دریایی، صید و صیادی، امنیت دریا، تجارت، گردشگری و نخل و طرح‌های کشاورزی در استان بوشهر وجود دارد، گفت: با وجود این قابلیت‌ها در استان بوشهر ما می‌توانیم در این بخش‌ها با کشورهای منطقه خلیج فارس ارتباطات عمیق و قوی داشته باشیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: اکنون قدم‌های خوبی برای توسعه روابط با کشورهای منطقه برداشته شده است و اکنون این استان آمادگی دارد در سطح دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و تبادل گروه‌های تخصصی، علمی و توریستی همایش‌ها نشست‌هایی با این کشورها برای توسعه روابط داشته باشد.

حسنوند تاکید کرد: امکانات و توانمندی‌های استان با کمال میل برای توسعه روابط مهیاست که لازم است کمیته‌ای برای این منظور تشکیل شود.

انتهای پیام/66006/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول