اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل خبر داد

فعالیت 83 شرکت حمل و نقل کالا در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: در حال حاضر 83 شرکت حمل و نقل کالا در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که اقدام مؤثر آنها به توسعه اقتصادی و رونق دامنه‌دار این استان در اکثر زمینه‌ها کمک کرده است.

فعالیت 83 شرکت حمل و نقل کالا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین علی‌اکبری عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در اردبیل اظهار داشت: 26 آذرماه که به نام روز حمل و نقل نامیده شده، بهانه‌ مناسبی است تا از دست‌اندرکاران و شاغلان این بخش که شبانه‌روز تلاش می‌کنند، قدردانی شود چرا که بخش حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌ها در تقویت مبانی اقتصادی جامعه مؤثر است.

وی با یادآوری اینکه در این فرآیند باید صنعت حمل و نقل پویاتر و پرتحرک‌تر از گذشته به فعالیتش ادامه دهد، خاطرنشان کرد: در توسعه حمل و نقل زمینی و تقویت جاده‌ها باید به سمتی حرکت کنیم تا ایمنی و ضریب امنیت بالا به دست آید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل به حادثه تاریخی 26 آذر سال 62 و صدور پیام تاریخی امام راحل در اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوب برای تخلیه کالاهای وارداتی و موردنیاز مردم اشاره و تصریح کرد: در پی این فرمان، کامیون‌داران سراسر کشور با آمادگی کامل به ندای امام راحل لبیک گفته و با تلاشی مضاعف سعی کردند در این حوزه شایسته و موفق عمل کنند.

این مسئول اضافه کرد: 14 سال بعد و در سال 76 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و در تبیین جایگاه حمل و نقل کشور 26 آذرماه از طرف شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز حمل و نقل انتخاب شد.

علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار فعالیت 83 شرکت حمل و نقل کالا، 45 شرکت مسافربری نیز در سطح استان فعالیت می‌کنند تا به هموطنان ارایه خدمات کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل یادآور شد: هفت هزار و 800 دستگاه کامیون که در اختیار بخش خصوصی، تعاونی و دولتی است با تلاش شبانه‌روزی سعی می‌کنند اختلالی در روند حمل و نقل بار و کالا به وجود نیاید.

وی یادآور شد: یک ‌هزار و 440 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری بین‌شهری نیز اقدام به جابه‌جایی کالا و مسافر می‌کنند و در این عرصه خدمتی بی‌منت و شایسته را به منصه ظهور می‌رسانند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل به فعالیت سیستم هوشمند تصویری و ثبت تخلفات اشاره کرد و اذعان داشت: با نصب 34 دوربین مجهز به دستگاه‌های پیشرفته، کنترل سوانح و حوادث به طور کامل انجام می‌شود.

علی‌اکبری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حدود 30 درصد تصادفات در جاده اردبیل – مغان رخ می‌دهد، تصریح کرد: برخلاف تصورات عموم مردم که بیشترین تصادفات را متعلق به جاده سرچم می‌دانند، بیشترین تصادفات در هشت ماهه امسال با حدود 35 کشته مربوط به جاده اردبیل – مغان است.

وی با بیان اینکه بیشترین مجروحان جاده‌ها نیز مربوط به این محور است، ابراز داشت: در همین محور حدود یک صد نفر مجروح شدند و دست‌اندرکاران پلیس راه و راه و شهرسازی سعی می‌کنند نسبت به اصلاح نقاط حادثه‌خیز در این محور اقدامی عملی کنند.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین تصادفات در روزهای جمعه و کمترین آن در روز سه‌شنبه اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: روزهای جمعه بیش از 55 فقره تصادفات رخ می‌دهد، در حالی که این میزان در سایر ایام کمتر از 33 فقره است.

انتهای پیام/62001/ذ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول