اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان:

اخلاق نبوی و علوی در جامعه بیشتر نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: در برهه کنونی، بسیار لازم است که اخلاق اسلامی، نبوی و علوی در جامعه بیشتر نهادینه شود.

اخلاق نبوی و علوی در جامعه بیشتر نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی ظهر امروز در گردهمایی پاسداران استان سمنان که در حسینیه تیپ 12 پیاده قائم(عج) سمنان برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های شایستگی پاسداران، توجه به موضوع مهم و حیاتی اخلاق است.

وی اظهار داشت: پاسداران باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به رعایت مسائل اخلاقی داشته باشند، چراکه در حقیقت پاسدار ارزش‌های دین هستند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»؛ من برانگیخته شدم که اخلاق نیکو را تمام کنم و بنا بر فرمایش پیامبر مکرم اسلام، مهم‏ترین هدف رسالت ایشان موضوع اخلاق بوده و این نشان‏دهنده اهمیت این مقوله است.

رعایتی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در جامعه اسلامی و ارزشی مورد توجه بوده، موضوع فتوت و مردانگی است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: اخلاق و رفتار انسان به دلیل قرار گرفتن در ظرف زمان متغیر است؛ آنچه باید مدنظر قرار گیرد، این است که انسان با کسب تجارب در طول زمان باید اخلاق و رفتارش در سیر صعودی به سمت کمال و تعالی قرار گیرد.

رعایتی با بیان اینکه مرد آن است که همیشه و در همه احوال اخلاقش یکسان باشد، افزود: جوان‏مردی نشانه‌هایی دارد و یکی از آن نشانه‌ها، این است که انسان اگر از لحاظ فردی و اجتماعی در موقعیتی خاص قرار گرفت، ضعیفان، زیردستان و محرومان را از یاد نبرد.

وی ادامه داد: عفو و گذشت یکی دیگر از نشانه‌های فتوت و جوان‏مردی است و باید بدانیم که انسان در معرض خطاست و اگر فردی اشتباهی کرد، نباید به سرعت و دفعی با او برخورد شود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: ما به عنوان مسلمان واقعی باید متخلق به اخلاق اسلامی، نبوی و علوی شویم و شایستگی‌ها را در خود احیا کنیم.

رعایتی در پایان یادآور شد: باید از شهدا و امام شهدا پیروی کنیم و آنها را به عنوان الگوی واقعی خود در زندگی مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/22493/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول