اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل خبر داد

کاهش 38 درصدی تصادفات در راه‌های روستایی استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از کاهش 38 درصدی تصادفات در راه‌های روستایی استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش 38 درصدی تصادفات در راه‌های روستایی استان اردبیل

عبدالحسین علی‌اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و بالا بردن ضریب ایمنی و تردد در جاده‌ها و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه در سال جاری دوره‌های آموزشی مختلفی از جمله طرح ارتقای ایمن‌سازی موتور‌سواران و عابرین پیاده را در 20 روستا با همکاری پلیس راه و مرکز مدیریت حوادث پزشکی استان برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماه سال جاری 22 نفر در جاده‌های روستایی استان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 26 نفر بود 15 درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل یادآور شد: همچنین تصادفات عابران پیاده که در همین مدت 17 نفر بود در سال جاری به هفت نفر کاهش یافته که رقم کاهش 38 درصد را نشان می‌دهد.

علی‌اکبری گفت:‌ تلفات تصادفات روستایی با رقم 54.20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با نصب دوربین‌های نظارت تصویری صورت گرفته و علاوه بر آن ما کاهش 15 درصدی تصادفات جاده‌ای را نیز شاهدیم.

این مسئول از ساماندهی اتوبوس‌های بین شهری استان خبر داد و عنوان کرد: ساماندهی اتوبوس‌ها جزو اقدامات و دستور همیشگی جلسات ماست که برخورد با رانندگان متخلف و اعمال جریمه برای آنان اجرایی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل متذکر شد: قطع خدمات یک هفتگی الی یک ماهه از جمله اقداماتی است که ما در راستای مقابله با این تخلفات انجام می‌دهیم که در این راستا شاهد کاهش تخلفات نیز بودیم.

علی‌اکبری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب به مسافران وظیفه اصلی رانندگان است، اذعان داشت: ما تاکید داریم که مسافران در پایانه و ترمینال با تهیه بلیط و بیمه شدن راهی سفر شوند اما تجمع اتوبوس‌ها در میدان علی سرباز اردبیل و جمع کردن مسافر حتی با قیمت پایین‌تر از قیمت ترمینال پدیده بسیار زشتی است که از طریق راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل و پایانه‌ها به مبارزه با آن می‌پردازیم.

انتهای پیام/62003/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول