اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا آذر ماه امسال صورت گرفت

ثبت 174 هزار و 663 ولادت در ثبت‌‌احوال علی‎آبادکتول

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان علی‎آبادکتول گفت: از ابتدا که این اداره تابع اداره ثبت‌احوال گرگان بوده تا پایان آذر ماه امسال تعداد 174 هزار و 663 مورد ولادت و 33 هزار و 360 مورد وفات ثبت شده است.

ثبت 174 هزار و 663 ولادت در ثبت‌‌احوال علی‎آبادکتول

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلیل‎گلدی امان‎زاده بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان علی‎آبادکتول در رابطه با سه ماموریت اساسی ثبت‌احوال اظهار داشت: نخستین ماموریت ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و تغییر نشانی، دومین ماموریت انتقال اسناد هویتی و تابعیت ایرانیان و سومین آن تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور است.

وی در مورد نخستین ماموریت ثبت‌احوال برای ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و تغییر نشانی تصریح کرد: در همین راستا تعداد 2 هزار و 192 ولادت، 484 فوت، یک‌هزار و 472 ازدواج و 267 مورد طلاق از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال در اداره ثبت‌احوال شهرستان علی‎آبادکتول ثبت شده است.

امان‎زاده افزود: تعداد فراوانی نام‎ها از ابتدای امسال در استان گلستان در بین دختران به ترتیب فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، نازنین‌ زهرا، اسما و در بین پسران امیرعلی، محمدطاها، محمد، امیرحسین، ابوالفضل، امیرمحمد، علی و محمدامین است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان علی‎آبادکتول ادامه داد: امسال 7.13 درصد رشد در ولادت و 6.27 درصد کاهش ثبتی در وفات‎ها داشتیم.

امان‎زاده اظهار داشت: امسال میانگین جمعیت ثبتی ماهانه 243 نفر ولادت، 53 نفر وفات، 163مورد ازدواج و 33 مورد طلاق در شهرستان علی‎آبادکتول است.

وی گفت: علی‎آبادکتول امسال به مقام دوم در ثبت ولادت و مقام سوم در ثبت فوت در بین شهرستان‎های استان بعد از شهرهای گمیشان و بندرترکمن دست یافت که این موفقیت را مدیون همکاری و هماهنگی بیمارستان‎ها، مراکز و خانه‎های بهداشت و پزشکان، دهیاری‎ها و شوراها هستیم.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان علی‎آبادکتول در خصوص فعالیت‎های ثبت‌احوال شهرستان در راستای دومین ماموریت ثبت‌احوال برای انتقال اسناد هویتی و تابعیت ایرانیان گفت: دومین ماموریت ثبت‌احوال انتقال اسناد هویتی و حفظ و حراست از اسناد است، بر همین اساس در دهه 70 به هر ایرانی یک شماره اختصاص داده شده و بعد از آن صدور کارت شناسایی ملی و در مرحله بعد صدور سند مکانیزه نوزادان در کشور انجام شد که قبلاً به صورت دست‎نویس بود و همچنین صدور شناسنامه جدید برای نوزادان که قبلاً به صورت شناسنامه‎های چهار برگی بود که در حال حاضر با صدور شناسنامه‎ها به صورت کامپیوتری و پاسپورتی، سبب کاهش تخلفات و دستبرد در اسناد هویتی شده است.

امان‎زاده اذعان داشت: صدور شناسنامه‎های بالای 18سال، از خرداد 1391 در اداره ثبت‌احوال علی‎آبادکتول شروع شده، همچنین صدور سند ولادت و وفات که به صورت مکانیزه و آنلاین است و تمام مستندات ثبت ولادت و فوت بلافاصله پس از ثبت، در سراسر ایران قابل رؤیت و بهره‎برداری است.

وی بیان داشت: از دیگر برنامه‎های سازمان ثبت‌احوال، برنامه آرشیو الکترونیکی اسناد ولادت و فوت است که در حال حاضر تعداد 174 هزار و 663 سند ولادت و تعداد 33 هزار و 360 سند وفات در شهرستان علی‎آبادکتول آرشیو شده است.

امان‎زاده با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد اسناد آرشیو شده است تاکید کرد: با اجرای برنامه آرشیو اسناد ولادت و فوت؛ ارائه خدماتی از قبیل تعویض شناسنامه که قبلاً اشخاص باید برای ثبت به محل صدور شناسنامه مراجعه می‎کردند، حذف می‌شود.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان علی‎آبادکتول با اشاره به برنامه‎های آینده این سازمان افزود: سال آینده صدور کارت شناسایی به صورت هوشمند آغاز خواهد شد که 18 نوع خدمات ارائه می‎دهد به این صورت که تمام اطلاعات شخص در آن تعبیه شده و هر دستگاه می‎تواند اطلاعات مربوط به خود را از این کارت‎ها بهره‎برداری کنند.

وی ادامه داد: نحوه استفاده از این کارت هوشمند به استناد امضای دیجیتالی و اثر انگشت است. 

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان علی‎آبادکتول همچنین در مورد سومین ماموریت یعنی تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور اظهار داشت: در اداره ثبت‌احوال علی‎آبادکتول از ابتدا که تابع اداره ثبت‌احوال گرگان بوده تا پایان آذر ماه امسال تعداد 174 هزار و 663 مورد ولادت و 33 هزار و 360 مورد وفات ثبت شده است.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول