اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل فعالیت‌های گسترده در ثبت‌احوال

شهردار دوگنبدان مدیر نمونه حامی ثبت‌احوال در کشور شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت‌احوال گچساران گفت: سید عبدالکریم قاضی‌فر شهردار دوگنبدان با حمایت و حضور در فعالیت‌های ثبت‌احوال، به عنوان مدیر نمونه استانی حامی ثبت‌احوال در کشور معرفی شد.

شهردار دوگنبدان مدیر نمونه حامی ثبت‌احوال در کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، معراج سبزعلی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: ثبت احوال یک دستگاه خدمتگزار در جامعه بوده که خدمات مختلفی را به افراد جامعه ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی ولادت و وفات در مهلت قانونی و نقش آمار و اطلاعات در پیشبرد اهداف جوامع، بر تلاش بیشتر در این زمینه تأکید کرد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران با تشریح نحوه برگزاری جلسات شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان افزود: اعضای این جلسه 10 نفر هستند که به ریاست فرماندار و دبیری اداره ثبت‌احوال، هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود.

سبزعلی یادآور شد: هر کدام از این اعضا فعالیت‌هایی را در راستای حمایت از ثبت‌احوال بر عهده دارند.

وی از انتخاب شهردار دوگنبدان به عنوان مدیر نمونه حامی ثبت‌احوال در کهگیلویه و بویراحمد و تجلیل از وی در مراسم گرامیداشت هفته ثبت‌احوال که در محل تالار همایش‌های صدا و سیما در تهران برگزار می‌شود، خبر داد.

ثبت به موقع واقعه فوت در گچساران بهبود یافت

این مسئول در گچساران خاطرنشان کرد: با بررسی و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط سازمان ثبت احوال، در این میان شهرداری دوگنبدان بهترین و بیشترین حمایت و پشتیبانی را از برنامه‌ها و فعالیت‌های ثبت‌احوال داشته است.

سبزعلی گفت: ثبت به موقع وقایع حیاتی بسیار مهم بوده و گزارش‌های روزانه مأموران شهرداری در اعلام افراد متوفی و ثبت این گزارشات در دفتر ثبت وفات، سبب بهبود زمان ثبت واقعه فوت در گچساران شد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران با بیان این‌که در کهگیلویه و بویراحمد شهردار دوگنبدان به عنوان تنها مدیر حامی ثبت‌احوال معرفی شده است، ادامه داد: مدیرکل سازمان ثبت احوال در نامه‌ای به شهردار دوگنبدان، برای حضور در مراسم تجلیل از حامیان ثبت‌احوال کشور از وی دعوت به عمل آورده است.

سبزعلی با اشاره به اهمیت همکاری همه اداره‌ها و نهادها از ثبت‌احوال برای رسیدن به اهداف و چشم انداز مورد نظر، از خدمات شهردار دوگنبدان تقدیر کرد.

گفتنی است، سوم تا نهم دی‌ماه هر سال توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان هفته ثبت‌احوال نام‌گذاری شده است.

انتهای‌پیام/82001/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول