اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اظهارات مرندی در مورد انتخابات و پزشک خانواده

خدشه بزرگ به پزشک خانواده/ احتمال انتخاب کاندیدای واحد اصولگرایان

خبرگزاری فارس: نماینده تهران و وزیر سابق بهداشت در ارتباط با پزشک خانواده و انتخابات ریاست جمهوری اظهارنظر کرد و گفت: دولت برای زنده ماندن پزشک خانواده باید اعتبارات را تامین کند.

خدشه بزرگ به پزشک خانواده/ احتمال انتخاب کاندیدای واحد اصولگرایان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید علیرضا مرندی ظهر امروز پس از سخنرانی در همایش عدالت اجتماعی در سلامت در بوشهر به میان خبرنگاران آمد و پاسخگوی سوالات آنان بود.

وی در جمع خبرنگاران در مورد پزشک خانواده، انتخابات ریاست جمهوری، مشکلات دارو و بیمه‌های تکمیلی اظهارنظر کرد.

عدم پرداخت اعتبار لطمه بزرگی به طرح پزشک خانواده است

وی در پاسخ به سوالی در مورد کاهش اعتبارات طرح پزشک خانواده گفت: در برنامه پنجم توسعه اعتبارات خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده بود اما در سال گذشته در مورد اختصاص این اعتبارات کم محبتی شد و دولت مقداری از این اعتبار را به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: در سال‌جاری نیز اعتباری که در برنامه پنجم توسعه باید پرداخت می‌شد، پرداخت نشد و این لطمه بزرگی به برنامه پزشک خانواده خواهد زد.

مرندی افزود: هر چند رئیس جمهور پس از ارائه این طرح در دولت توسط وزیر بهداشت، طرح پزشک خانواده را پسندید و اعلام کرد این طرح به عدالت کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: دولت در همین ارتباط به وزارت بهداشت ماموریت داد این طرح را به جای پنج سال در دو سال اجرا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این وجود اعتبارات، طرح پزشک خانواده تامین نشده و این امر خدشه بزرگی به این طرح خواهد بود ضمن اینکه تامین اعتبار به زنده شدن طرح پزشک خانواده کمک خواهد کرد، بنابراین از رئیس جمهور انتظار داریم که با تزریق اعتبار، کاری کند که طرح پزشک خانواده زنده بماند.

عادت بد پزشکان در تجویز داروهای نایاب در داخل کشور

وزیر سابق بهداشت در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات تامین دارو و گرانی آن گفت: در کشوری هستیم که با درآمدهای محدود نباید انتظار داشته باشیم تمام داروها را در داخل کشور داشته باشیم.

مرندی افزود: در کشور ما عادت بدی شده که پزشکان داروهایی تجویز می‌کنند که در فهرست داروهای ما نیست، با این وجود تنها عده محدودی از این داروها بهره‌مند می‌شوند و عده‌ای هم به خاطر گرانی دارو نمی‌توانند آن را خریداری کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند و وزارت بهداشت را تحت تاثیر قرار ندهند تا تمام اعتبارات خود را برای داروهای گران هزینه کند ضمن اینکه دولت نیز باید عنایت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در عین حالی که برخی دولت‌مردان سلامت را یک هزینه می‌دانند اما این کار یک نوع سرمایه‌گذاری است بنابراین از دولت انتظار داریم به سلامت به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کند.

مردم در انتظار معرفی دانه درشت‌های اقتصادی هستند

وی در پاسخ به سوالی در مورد تخلفات در بخش واردات برخی کالاها با ارز مرجع گفت: در این زمینه نیروی انتظامی، قوه قضائیه و مجریه باید وارد عمل شده و با متخلفان برخورد کنند ضمن اینکه ما مدت‌های زیادی است که در مورد دانه درشت‌های اقتصادی می‌شنویم اما مردم آثار آن را در دادگاه‌ها و محکومیت‌ها نمی‌بینند.

مرندی با بیان اینکه مجلس برای کم کردن نقش مردم در هزینه‌های درمان تلاش می‌کند، اظهار داشت: لازمه این کار این است که دولت سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش سلامت داشته باشد اما مجلس در دو مقطع 6 و 3 هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش سلامت تصویب کرد ولی هیچکدام از این اعتبارات محقق نشد بنابراین وقتی اولویت اول دولت سلامت نباشد اگر مجلس هم اعتباری تصویب کند تامین نمی‌شود.

بیمه‌های تکمیلی فعلی خلاف قانون است

مرندی در پاسخ به سوالی در مورد پوشش بیمه‌های تکمیلی گفت: بیمه‌های تکمیلی که هم‌اکنون انجام می‌شود خلاف قانون است، طبق برنامه پنجم توسعه باید یک بیمه پایه داشته باشیم تا تمام اقشار مختلف مردم از آن بهره‌مند شوند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه خدمات بیمه تکمیلی فعلی به ضرر بخش دولتی است و به دنبال نابودی آن است بنابراین باید در این بخش تجدیدنظری جدی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم تمام مردم از فقیرترین تا متمول‌ترین آن‌ها از خدمات یکسان بیمه‌های درمانی بهره‌مند شوند.

احتمال انتخاب کاندید واحد اصولگرایان وجود دارد

مرندی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری و کاندید اصولگرایان هم گفت: معنی اصولگرایی ما تبعیت محض از ولایت، مرجعیت و روحانیت است و اگر به این بزرگواران اعتماد بیشتری داشته باشیم بیشتر به طرف وحدت حرکت خواهیم کرد.

مرندی اظهار داشت: به احتمال زیاد اصولگرایان به سمت انتخاب کاندیدای واحد می‌روند هر چند در انتخابات قبل در آخرین دقایق لیست واحد با مشکل مواجه شد و برخی‌ها به قول خود عمل نکردند.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول