اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و تجارت استان زنجان عنوان کرد

خرید کالاهای فاقد کد شبنم ممنوع/ طرح شبنم مانع توزیع کالای قاچاق می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به اینکه کد شبنم مانع ورود و عرضه کالای قاچاق می‌شود، به مردم توصیه می‌شود از خرید کالاهای مشمول فاقد کد شبنم خودداری کنند.

خرید کالاهای فاقد کد شبنم ممنوع/ طرح شبنم مانع توزیع کالای قاچاق می‌شود

طیبه نیکمرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: این طرح ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیرمجاز را گسترش داده و امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به زیر پوشش قرار گرفتن 138 قلم کالا در این سامانه اظهار داشت: پنج گروه کالایی در مرحله نخست مشمول طرح بودند که در مرحله دوم به 11 گروه کالایی افزایش یافته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: هم‌اکنون همه لوازم خانگی، کالاهای صوتی ـ تصویری، رایانه و قطعات آن، لوازم و تجهیزات پزشکی، انواع اقلام آرایشی ـ بهداشتی، انواع مکمل‌های غذایی و دارویی، انواع لوازم ساختمانی و ابزارآلات، انواع اسباب بازی‌ها، انواع لوازم ورزشی، ساعت، ماشین حساب، تلفن همراه، کیف و کفش و انواع اقلام خوراکی، آشامیدنی و کنسروجات مشمول دریافت کد شبنم هستند.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم کدگذاری کالاهای مشمول طرح شبنم و همچنین برخورد با متخلفان عرضه این کالاها بدون کد شبنم طی روزهای آینده در استان اظهار داشت: با توجه به فرصت زمانی که تاکنون به اصناف داده شده است، اصناف مشمول این طرح تا پایان دی ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری به منظور درخواست کد رهگیری شبنم اقدام کنند.

نیکمرد افزود:‌ پس از تایید اتحادیه، کد رهگیری برای کالاهای مدّنظر صادر و بر روی کالاهای مشمول نصب می‌شود.

وی یادآور شد: از ابتدای بهمن ماه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی، پلیس اماکن و تعزیرات حکومتی در سطح بازار حضور یافته و اقدام به جمع‌آوری کالاهای فاقد برچسب مشمول شبنم خواهند کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه شبکه نظارت مردمی (شبنم) مانع تولید و توزیع کالای جعلی و قاچاق در سطح جامعه می‌شود ادامه داد: مردم می‌توانند برای اطمینان خاطر خودشان هر کالای داری بارکد را استعلام و از اصیل بودن آن مطمئن شوند و علاوه بر آن می‌توانند تخلفات مربوط به کالاهایی که بارکد آن مخدوش است یا بارکد ندارد را گزارش کنند.

وی تصریح کرد: نرم‌افزار شبنم روی پایگاه www.shabnam.ir در دسترس همگان قرار گرفته و هر فرد می‌تواند به راحتی آن را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نموده و از این طریق بارکدها را استعلام کند.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول