اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

آموزش فقه بازار در واحدهای صنفی شیراز

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه فجر فارس گفت: در راستای ترویج فرهنگ بسیجی در بازار، برای نخستین بار در کشور واحدهای صنفی شیراز که متقاضی دریافت پروانه کسب یا تمدیدآن بوده‌اند در دوره آموزشی فقه بازار شرکت کردند.

آموزش فقه بازار در واحدهای صنفی شیراز

محمدمهدی عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در این دوره آموزشی که از سوی مجمع امور صنفی شیراز برگزار شد، شرکت‌کنندگان با مسائل فقهی در بازار اسلامی آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج اصناف شیراز به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بسیج، اقدام به افتتاح پایگاه مقاومت در تمام اتحادیه‌های امور صنفی در سراسر این استان کرده است.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: بسیج اصناف برای ترویج فرهنگ بازار اسلامی، با سازمان بازرگانی، اداره اماکن ناجا و مجامع امور صنفی و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان فارس تعامل و همکاری داشته است.

عرب بیان داشت: برگزاری کارگروه حجاب و عفاف در قالب ساماندهی مدهای لباس، نماز جماعت در 15 مجتمع بزرگ تجاری شیراز، پخش اذان، ایجاد دفتر مشاوره خانواده و ازدواج برای عموم مردم و کسبه در بازار انقلاب از جمله فعالیت‌های بسیج اصناف فارس در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور آشنایی کسبه به وظائف دینی و شرعی خود در زمینه درآمد و کسب حلال اقدام به چاپ بروشور مربوطه کرده‌ایم، افزود: در این بروشور به بررسی اهمیت کسب و روزی حلال، رزق و برکت مال و درآمد حرام و عوامل آن می‌پردازد.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: اسلام برای کسب و تجارت اهمیت بسیاری قائل شده و مردم را از بیکاری، تنبلی و سهل‌انگاری به شدت نهی کرده و در احادیث انسان بیکار را به مردار تشبیه کرده است.

عرب با تاکید بر اینکه اگر کسی به دنبال روزی حلال باشد جهادگر محسوب می‌شود، گفت: عوامل وسعت رزق و برکت مال، صدق، راستگویی و خوش‌اخلاقی با رعایت عدالت، انصاف، نیکی به پدر و مادر و تحویل جنس مرغوب به اقشار جامعه است.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: راه‌اندازی فروشگاه حریم یاس در قالب ارائه پوشاک اسلامی، توزیع تی‌شرت با طرح و الگوی اسلامی، برگزاری مسابقه‌های ورزشی که کسب مقام نخست در مسابقه بین‌المللی پرس سینه ترکیه از سوی یکی از جانبازان واحد امور صنفی منجر شد، از دیگر عملکردهای بسیج اصناف فارس بوده است.

عرب تصریح کرد: بازدید از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، چاپ، تکثیر و توزیع نشریه فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و اعزام کسبه به مناطق دوران دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور، در سال جاری نیز از دیگر اقداماتی بوده که صورت گرفته است.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول