اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92 صورت می‌گیرد

ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان در سراسر شهرهای خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان تا پایان سال 92 برای همه شهرهای استان خوزستان خبر داد.

ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان در سراسر شهرهای خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مریم حیدریان صبح امروز در بازدید خود از بازارچه خوداشتغالی بانوان واقع در خیابان دبستان آبادان با اشاره به ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی در همه شهرهای استان خوزستان اظهار داشت: ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان به همه شهرهای استان خوزستان ابلاغ شده است.

وی افزود: بنابراین قانون همه شهرهای استان خوزستان تا پایان سال دارای بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان در شکل و کیفیت بازارچه بانوان آبادان خواهند شد.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده در استان خوزستان با اشاره به بازارچه خوداشتغالی بانوان در شهرستان آبادان عنوان کرد: بازارچه خوداشتغالی بانوان به همه شهرهای استان ابلاغ شده اما با این فضا و فرم بسته فقط در شهرستان آبادان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به تسهیلات مورد نظر برای طرح‌های خوداشتغالی بانوان در استان خوزستان گفت: تسهیلات خوداشتغالی از سال گذشته آغاز شده و در این میان هم از دستگاه‌های مربوطه و هم از دفتر کمیسیون بانوان استان خوزستان به زنان کارآفرین وام‌های خوداشتغالی پرداخت شده است.

حیدریان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص کمبودها و مزایای بازارچه خوداشتغالی بانوان در شهرستان آبادان عنوان کرد: زنان کارآفرین در ابن بازارچه به فضای بیشتر برای ارائه کارهای خود نیاز دارند.

وی افزود: به سبب انجام کارهای خرد توسط بانوان کارآفرین آبادانی می‌توان از طریق وام‌های قرض‌الحسنه تسهیلات را در اختیار آنان قرار داده تا در راستای افزایش بازدهی مشاغل و صنایع دستی خود فعالیت کنند.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده در استان خوزستان ادامه داد: اما چنانچه فضای موجود توسعه بیشتری پیدا کند بانوان با ارائه کارهای جدید در راه اشتغالزایی موفقیت بیشتری کسب می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه فعالیت کمیسیون بانوان در حمایت از طرح‌هایی مانند بازارچه خوداشتغالی بانوان اظهار داشت: ایده کار، شرایط کار، حمایت‌های فردی و گروهی، امنیت اشتغالزایی، حمایت‌های فرهنگی و اجتماعی از بانوان بر عهده این کمیسیون است.

حیدریان افزود: ایجاد این بازارچه شروع بسیار مناسبی در شهرستان بود و کار را برای ایجاد فعالیت‌هایی از این دست و افزایش بازارچه‌های خوداشتغالی در شهرستان آبادان هموار کرده است.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده در استان خوزستان ادامه داد: ارائه کارهای مناسب در همه زمینه‌های صنایع دستی، پخت شیرینی، دوخت انواع لباس‌های سنتی و مجلسی، تهیه ترشیجات مختلف همراه با قیمت مناسب از سوی این بانوان آبادانی نوید کارهای بزرگ و قابل تعمیم به بقیه شهرهای استان خوزستان را به ما داده است.

وی در همین خصوص عنوان کرد: این فعالیت‌های ارزنده و مهم بانوان آبادانی الگوی مناسبی برای دیگر خانم‌های کارآفرین در شهرهای استان خوزستان است.

حیدریان در پایان افزود: ایجاد پارک بانوان به همراه غرفه‌های خوداشتغالی فعال در این پارک از جمله نیازمندی‌های شهرستان بوده که این مهم به‌زودی در آبادان محقق می‌شود.

انتهای‌پیام/72002/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول