اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

روحیات مردم فرهنگی کردستان اعتیادپذیر نیست

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با بیان اینکه روحیات مردم فرهنگی کردستان حتی وجود یک معتاد را نمی‌پذیرد، گفت: بحث ریشه‌کن کردن اعتیاد در این استان باید با نگاه ویژه‌تری از سوی مسئولین دنبال شود.

روحیات مردم فرهنگی کردستان اعتیادپذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: وضعیت سفید استان کردستان نسبت به دیگر استان‌ها دیگر امیدوارکننده است اما برای حفظ آن باید تلاش کرد.

به گفته وی، کردستان از استان‌های مرزی کشور بوده و با توجه به استقرار استکبار در کنار مرزها نباید به خاطر کم‌کاری در حوزه مبارزه با اعتیاد و وجود تعدادی معتاد زمینه را برای سو استفاده دشمنان ایجاد کرد.

استاندار کردستان اضافه کرد: استکبار وجود معتادین در این استان را ضعفی برای نظام تلقی می‌کند از این رو نگاه به بحث مبارزه با اعتیاد باید نسبت به این استان ویژه‌تر باشد.

شهبازی تصریح کرد: بحث ما اجرای کردن ماده 15 و یا ماده 16 در این استان نیست بلکه اجرای راهکاری اساسی که بتواند مانع از حرکت استان به سمت استانی زرد در بحث اعتیاد باشد اهمیت دارد.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب مسئولین استان در راستای مبارزه با اعتیاد اضافه کرد: بهبود وضعیت عمران شهری به ویژه رسیدگی به وضعیت قبرستان تایله که محل تجمع بسیاری از معتادان بود از اقدامات بسیار خوبی است که توسط مسئولین انجام شده است.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد نگاه ویژه مسئولین در مرکز و اهتمام جدی مسئولین در استان مسیر رسیدن استان به خواسته مردم فرهنگی کردستان در زمینه ریشه‌کن کردن کامل بحث اعتیاد را تحقق بخشد.

شهبازی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند پای کار بودن همه دستگاه‌ها و نهادهای دارد، گفت: ترویج مواد مخدر در جامعه به ویژه جوانان از توطئه‌های استکبار جهانی و مقابله با آن نیازمند بسیج تمام تجهیزات و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود است.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی به منظور مقابله با حرکت رو به جلوی کشور عزیزمان ترویج و گسترش مواد مخدر را در راس کار خود قرار داده و در این مسیر بیش از هر قشر جامعه جوان ما را هدف قرار داده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با در اختیار گذاشتن پول، اسلحه و دیگر امکانات به کشورهای همسایه ما همچون افغانستان بحث ترویج مواد مخدر را در بین جوانان ما با جدیت دنبال می‌کند.

شهبازی نقش نیروهای انتظامی و مرزبانی را در مبارزه با اعتیاد بسیار چشم‌گیر و بی‌بدیل خواند و افزود: امنیت امروز استان در سایه تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی این عزیزان تحقق یافته است.

به گفته وی، زحمات نیروهای نظامی و انتظامی در راستای برقراری امنیت اجتماعی بر کسی پوشیده نبوده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

استاندار کردستان در پایان ضمن تأکید بر جمع‌آوری معتادان پرخطر در سطح استان بر تامین اعتبارات لازم به منظور تسریع در ساخت مرکز جمع‌آوری معتادان پرخطر در استان تأکید کرد.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول