اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان خبر داد

وجود 21 هزار معتاد در کردستان / افزایش 196 درصدی کشفیات مواد مخدر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان از وجود 21 هزار معتاد و افزایش 196 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد.

وجود 21 هزار معتاد در کردستان / افزایش 196 درصدی کشفیات مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی طولابی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در زمینه کشف تریاک دو درصد، هرویین 129 درصد، شیشه 193 درصد، گراس 499 درصد و در کل 196 درصد در زمینه کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به سال گذشته در سطح استان رشد داشته‌ایم.

وی از رشد 58 درصدی متلاشی شدن باندهای قاچاق در این استان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 22 باند قاچاق مواد مخدر در سطح استان شناسایی و به همت پلیس مبارزه با مواد مخدر متلاشی شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان خاطرنشان کرد: در زمینه دستگیری قاچاقچیان و در مجموع عاملین توزیع‌ و مصرف‌کننده موارد مخدر نسب به سال گذشته 14 درصد رشد داشته‌ایم.

طولابی عنوان کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر در راستای ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد تمام توان خود را به‌کار گرفته و طرح‌های مختلفی را در طول سال اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در برخی از محلات شهرستان سنندج نیز 157 نفر از عوامل توزیع و مصرف مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان، در مجموع از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 744 معتاد شناسایی و برای درمان به مراکز ترک اعتیاد استان معرفی شده‌اند.

طولابی از ضبط 53 دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتور سیکلت از عاملین تهیه و توزیع‌کننده مواد مخدر در سطح استان خبر داد و افزود: 30 میلیون و 256 هزار ریال وجه نقد و 24 دستگاه موبایل نیز از این افراد کشف و ضبط شده است.

وی به شناسایی و انهدام چند مزرعه کشت گراس در سطح استان اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از کشت خشخاش در سطح استان مشاهده نشده است و این چند مورد کشت گراس نیز بنا به گفته صاحبان آن‌ها برای مصرف پرندگانشان بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان خاطرنشان کرد: صاحبان این مزارع نیز بعد از بازجویی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

به گفته طولابی، نبود مکان برای نگهداری از معتادان از مهم‌ترین مشکلات فراروی مبارزه با معضل اعتیاد در این استان است.

وی ضمن تأکید بر اجرای ماده 16 به منظور مقابله جدی با اعتیاد در این استان افزود:‌ با توجه به کاهش سن اعتیاد و حرکت استان به سمت خاکستری در بحث اعتیاد، اجرایی کردن ماده 16 در این استان ضروری است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش دو برابری معتادین در استان و همچنین استفاده‌ کردن آشکارای این ماده افیونی، اجرایی کردن ماده 16 و جمع‌آوری کردن معتادین در کوتاه‌ترین زمان باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای‌پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول