اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از راه‌اندازی دو کتابخانه مشارکتی در آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند و حرم امامزاده بی‌بی زینب خاتون(س) سربیشه خواهر بزرگوار امام رضا (ع) خبر داد.

راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی،  حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار کرد: این اداره کل در تمامی بقاع متبرکه امامزدگان استان که زائرپذیر هستند با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کتابخانه سیار و مشارکتی راه‌اندازی می‌کند.

وی از راه‌اندازی دو کتابخانه مشارکتی در آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند و حرم امامزاده حضرت بی‌بی زینب خاتون (س) سربیشه خواهر بزرگوار امام رضا (ع) خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: هر یک از کتابخانه‌های مشارکتی احداث شده در امامزادگان استان دارای شش هزار منبع هستند.

گرایلی افزود: هدف از راه‌اندازی این کتابخانه غنی‌سازی اوقات فراغت زائران و افزایش سرانه مطالعه در بقاع متبرکه است.

وی یادآور شد: احداث کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص استان، گامی مهم برای تحقق اهداف نهضت مطالعه مفید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود احداث کتابخانه مشارکتی در بقاع متبرکه پنج تا شش دقیقه سرانه مطالعه استان را افزایش دهد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: این نهاد آمادگی دارد تا کتابخانه‌های مشارکتی را در شش بقعه متبرکه شاخص استان احداث کند.

محمد قریب اضافه کرد: راه‌اندازی کتابخانه در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد از رسالت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است و این نهاد بنا به درخواست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان منابع لازم را برای احداث کتابخانه مشارکتی در بقاع و امامزادگان استان آماده کرده است.

وی با بیان اینکه احداث کتابخانه در بقاع متبرکه نقش موثری در افزایش سرانه مطالعه استان دارد، تصریح کرد: تاکنون در کنار بقاع متبرکه استان هیچ کتابخانه‌ای راه‌اندازی نشده است در حالی که احداث کتابخانه‌ها در این مکان‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین گام‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه باشد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: کتابخانه‌های احداث شده در این مکان‌ها از نوع کتابخانه‌های «قفسه باز» است.

نویسنده اهل خراسان جنوبی نیز احداث کتابخانه در بقاع متبرکه را یکی از فرهنگی‌ترین اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد.

زهرا علیزاده افزود: با توجه به اینکه دین اسلام و امامزادگان ارزش زیادی برای دانش‌اندوزی و کسب علم قائل بودند لذا احداث کتابخانه در این مکان‌ها علاوه بر پر کردن اوقات فراغت زائران یکی از اقدامات موثر برای استفاده از ظرفیت علمی و معنوی بقاع متبرکه است.

وی اظهار کرد: معرفی کتاب‌های مذهبی و زندگی اهل بیت(ع) از طریق کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها گامی موثر برای اصلاح فرهنگ دینی جامعه است.

نویسنده کتاب «تاریخ اسماعیلیه» ادامه داد: با توجه به اینکه امامزادگان دارای چهره‌های شاخص علمی بودند نیز راه‌اندازی کتابخانه در آرامگاه‌های این بزرگواران سبب تکمیل و تحقق اهداف سند نهضت مطالعه مفید در استان می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: نیازسنجی مخاطبان در بقاع متبرکه یکی از کارهایی است که در بازدهی کتابخانه‌های مشارکتی بقاع متبرکه نقش اساسی دارد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول