اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه:

انقلاب‌ کشورهای اسلامی در پرتو چنگ زدن به قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: انقلاب شکل گرفته در کشورهای اسلامی حاصل چنگ زدن به قرآن کریم است.

انقلاب‌ کشورهای اسلامی در پرتو چنگ زدن به قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم در فردوس، اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر جوانان و نوجوانان با آموزه‌های دینی، مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است.

وی افزود: همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم باران رحمت الهی نیز در فردوس نازل شد که این به برکت قرآن و اجرای نیات واقفان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه انقلاب‌های به وقوع پیوسته در کشورهای اسلامی را حاصل چنگ زدن به قرآن کریم دانست و تصریح کرد: با عمل به مفاهیم ارزنده قرآن کریم و توجه به آن امروز در کشورهای اسلامی آنچه دیگران تصور نمی‌کردند به وقوع پیوسته است.

*صرف 165 میلیون تومان موقوفات در دهه نخست محرم

گرایلی اجرای نیات واقفان را از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه عنوان و یادآور شد: فرهنگ وقف در خراسان‌جنوبی گسترش زیادی پیدا کرده و این استان توانسته است با جذب تعداد زیادی موقوفه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی از صرف مبلغ 165 میلیون تومان عواید موقوفات در دهه نخست محرم خبر داد و گفت: این مبلغ صرف برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی توجه به نیات واقفان را مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری مراسم روضه‌خوانی، قرآن‌خوانی و مسابقات قرآنی از جمله نیات واقفان خیراندیش است که باید برای گسترش فرهنگ وقف متناسب با علوم روز تلاش بیشتری کنیم.

فرماندار و رئیس ستاد برگزاری مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم فردوس نیز در این مراسم از اعضای هشت کمیته زیرمجموعه ستاد که در برگزاری مسابقات همکاری لازم را داشتند، تقدیر کرد.

محمدرضا رجبی‌مقدم گفت: همه ما برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید در آیات قرآن تعقل، تدبر و تفکر داشته باشیم چرا که مسیر زندگی انسان‌ها در قرآن مشخص شده است.

انتهای پیام/69007/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول