اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

قانون سختی کار برای کارکنان منابع طبیعی اعمال می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با اعمال قانون سختی کار، 30 تا 40 هزار تومان به حقوق هر کارمند منابع طبیعی در کشور افزوده خواهد شد.

قانون سختی کار برای کارکنان منابع طبیعی اعمال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علیرضا اورنگی ظهر امروز در جمع پرسنل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با شنیدن مشکلات و خواسته‌های آنان اظهار داشت: منابع انسانی در هر سازمان و اداره‌ای سرمایه اصلی آن دستگاه محسوب می‌شوند که رسیدگی به مشکلات آنها دغدغه اصلی ما است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: اکنون شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است که می‌توان آن را مشابه دوران دفاع مقدس دانست.

وی توضیح داد: در این شرایط هر اداره و دستگاهی یک سنگر فرماندهی در شرایط کنونی است و رضایت کارکنان و نیروهای دولت در همه سازمان‌ها اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

این مسئول کشوری در پاسخ به درخواستی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی گفت:‌ همه به لحاظ پیگیری‌های استانی و هم در سطح ملی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و اگر از طریق استانداری این استان کاری صورت نگرفت از طریق رایزنی‌های ملی مشکلات این کارمندان را برطرف می‌کنیم.

اورنگی ادامه داد: از این وضعیت عبور خواهیم کرد و در شرایط فعلی نیز علاوه بر حفظ رضایت کارکنان به دنبال استخدام‌های جدید در ادارات کل منابع طبیعی هستیم.

وی با بیان اینکه قانون محاسبه حق سختی کار برای کارمندان ادارات منابع طبیعی کشور اعمال شده، ابراز داشت: به حقوق هر کارمندی معادل 30 تا 40 هزار تومان اضافه خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بند ج ماده "155" برنامه چهارم توسعه اشاره کرد و گفت: ‌اگر به فرمول این برنامه عمل شود به حقوق کارمندان این نهاد در سراسر کشور حدود 700 هزار تومان افزوده می‌شود.

اورنگی تصریح کرد: تا پایان سال مجوز و قانون لازم را در این خصوص از مجلس می‌گیریم.

این مسئول کشوری مشارکت دادن استان‌ها را در رسیدن به مدل‌ها و تصمیمات درست مدیریتی را لازم دانست و ادامه داد: مدیرت‌های مشارکتی موجب اتخاذ تصمیمات راهگشا در سطح کلان خواهد شد.

* پرداخت حق محرومیت کارکنان منابع طبیعی تا پایان سال

معاون مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این نشست از تبدیل وضعیت هزار و 437 نفر از نیروهای شرکتی در کل کشور خبر داد و گفت: سهم این استان نیز اعلام می‌شود. 

خسرو شهبازی با ابراز تعجب از پرداخت نشدن حق محرومیت کارکنان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همه کشور این هزینه پرداخت شده و شما نیز نامه نگاری کنید که تا پایان سال این مشکل نیز برطرف شود.

وی از محقق نشدن اختصاص ردیف مستقل اعتباری برای گیاهان دارویی این استان خاطرنشان کرد: این مشکل از طریق کمک‌های فنی و اعتباری جبران می‌شود.

*رشد 400 درصدی فضای سبز کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تلاش‌های حافظان منابع ملی این استان را شبانه‌روزی و خالصانه خواند و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه‌ای مختلف کاری این اداره‌کل صورت گرفته که پیشرفت 400 درصدی فضای سبز نمونه‌ای از آن‌ها است.

محمدرضا جهان‌‌آرا افزود: حق محرومیت کارکنان این اداره‌کل با وجود صدور آرای قضایی هنوز پرداخت نشده که از مسئولان کشوری می‌خواهیم برای این مشکل فکری بکنند.

وی تعداد نیروهای شرکتی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را 63 نفر اعلام کرد و ادامه داد: وضعیت استخدامی این افراد نامعلوم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد استخدام این افراد یکی از ضروری‌ترین کارها است که اگر این افراد از عرصه‌های منابع ملی خارج شوند، لطمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مراتع و جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد وارد خواهد آمد.

انتهای پیام/82005/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول