اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه:

زیارت اربعین در تحول درونی انسان مؤثر است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه گفت: زیارت اربعین در ایجاد تحول درونی در انسان تأثیرگذار است و به وسیله آن می‌توان راه صحیح را تشخیص داد.

زیارت اربعین در تحول درونی انسان مؤثر است

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: بر اساس روایات قرائت زیارت اربعین و تشرف به زیارت حضرت در این روز سفارش شده و این زیارت را یکی از علامت‌های مؤمن دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه معارف الهی در زیارت اربعین نهفته است گفت: لازم است تمثیل‌ها و ترجمه‌های مفصل پیرامون این زیارت به نگارش درآید تا دختران و پسران جوان از محتوا و مضامین بلند آن بهره‌مند شوند.

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین معرفت به امام معصوم به زیارت بها و ارزش می‌دهد و اگر این معرفت به اوج خود برسد به همان مراتب زیارت انسان به درگاه ربوبی نزدیک می‌شود و درجه پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: از معرفت خداشناسی تا معرفت امام‌شناسی مراتبی وجود دارد بنابراین اگر این مراتب رعایت نشود انسان در دینش دچار ضلالت و گمراهی می‌شود.

صادقی عنوان داشت: معرفت اکسیری است که اگر در هر عملی پیدا شود، سبب اجر و قرب در آن عمل صالح می‌شود به همین ترتیب زیارت اربعین از این قاعده مستثنی نیست.

پاسداشت اربعین سبب حفظ شعائر الهی می‌شود

وی تصریح کرد: بدون تردید اگر قیام اباعبدالله الحسین(ع) به وقوع نمی‌پیوست معلوم نبود از اسلام چیزی باقی بماند.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه ادامه داد: در حقیقت تعظیم اربعین، عاشورا، محرم و صفر سبب حفظ شعائر الهی می‌شود و این امر می‌تواند در زنده نگاه داشتن کیان اسلام مؤثر باشد و در شناساندن زوایای اسلام به جهانیان تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است یادآور شد: زیارت اربعین در ایجاد تحول درونی در انسان تأثیرگذار است و به وسیله آن می‌توان راه صحیح را تشخیص داد.

انتهای پیام/78003/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول