اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌عظیمی ‌در گفت‌وگو با ‌فارس:

‌ابلاغ رسالت شهدای کربلا از فلسفه‌های زیارت اربعین است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اربعین روز زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع) و تعظیم شعائر اسلامی است.

‌ابلاغ رسالت شهدای کربلا از فلسفه‌های زیارت اربعین است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: اباعبدالله الحسین(ع) در بین ائمه اطهار(ع) تنها امامی است که زیارت اربعین دارد.

وی خاطرنشان کرد: اربعین روز زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع) و تعظیم شعائر اسلامی است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه ابلاغ رسالت خون شهدای کربلا از فلسفه‌های زیارت اربعین است گفت: در زیارت اربعین به فلسفه شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و حرکت نورانی حضرت اشاره شده است.

وی عنوان داشت: آنچه قوام دین به آنها بستگی دارد مانند زکات، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، ولایت و ولایت‌مداری در زیارت اربعین آمده است.

اباعبدالله الحسین(ع) ورثه انبیای الهی است

عظیمی با اشاره به تبیین بحث ولایت و ولایت‌مداری در زیارت اربعین گفت: اگر جامعه پیرامون ولایت حرکت کند موفق و پیروز می‌شود و به اهداف خود می‌رسد و اگر حول این محور حرکت نکند جامعه متلاشی می‌شود فرقه، فرقه‌گرایی و نحله‌ها به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه ابا عبدالله الحسین(ع) ورثه انبیای الهی است گفت: بر اساس زیارت اربعین، امام حسین(ع) برای به پا داشتن اهداف تمام انبیا و اولیای الهی به شهادت رسید و به احیای دین پرداخت.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: توجه به اصول اساسی دین مانند ولایت، امر به معروف و نهی از منکر و نماز مهم‌ترین پیام زیارت اربعین است که باید در جامعه زنده شود و به عنوان الگو و اصل قرار گیرد.

انتهای پیام/78003/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول