اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشمر:

کتابخانه مشارکتی 14 معصوم کاشمر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: فرماندار کاشمر گفت: این شهرستان در برخی شاخص‌های کتاب و کتابخوانی، رتبه اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده است.

کتابخانه مشارکتی 14 معصوم کاشمر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان ظهر امروز در مراسم بازگشایی کتابخانه چهارده معصوم کاشمر بیان داشت: به‌زودی مجمع خیران کتاب و کتاب‌خوانی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، این شهرستان در تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ها در استان پیشگام خواهد بود.

وی افزود: به زودی در تمامی مساجد و روستاهای سطح شهرستان با همکاری آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه فعال می‌شود.

فروزان گفت: همچنین با مشارکت مخابرات و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، قفسه کتاب در مراکز ICT روستایی فعال شده است.

فروزان با بیان اینکه ه‌ اکنون سه کتابخانه مشارکتی در شهرستان کاشمر فعال است، تصریح کرد: به زودی تعداد این کتابخانه‌ها افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت‌ها در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، تصریح کرد: باید از فضاهای موجود، حداکثر استفاده و بهره‌برداری به عمل آید.

فرماندار کاشمر همچنین بر لزوم ایجاد بسترهای لازم برای استفاده از فضاهای مجازی و درخواست کتاب برای علاقه‌مندان تاکید کرد.

فروزان همچنین از نیاز شدید شهرستان به احداث کتابخانه مرکزی خبر داد و گفت: با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، سال آینده شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ مطالعه در بین مردم، اظهار کرد: برای تحقق این امر در سطح شهرستان، باید از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم.

فرماندار کاشمر همچنین خواستار افزایش تخصیص اعتبار جهت تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های سطح شهرستان، به ویژه توجه به بخش کوهسرخ شد. 

در این مراسم، امیرالله شمقدری ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تشکر از اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان، گفت: کاشمر یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های استان است و این به معنی وجود زمینه‌های فرهنگی، ظرفیت‌ و قابلیت‌های خوبی است که منجر به سرآمدی آن در استان شده است. 

وی با بیان اینکه 11 درصد جمعیت شهر کاشمر عضو کتابخانه‌ها هستند، گفت: این آمار از میانگین استان بالاتر است.

این کتابخانه در زمینی با مساحت 450 مترمربع با صرف اعتبار 220 میلیارد ریال احداث شده که 220 نفر ظرفیت دارد و هم‌اکنون چهار هزار کتاب در آن آرشیو شده است.

انتهای پیام/70009/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول