اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

منویات رهبری در‌ حد شعار باقی نماند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرمایشات رهبری نباید در حد شعار و پلاکارد باشد، گفت: عمل به این فرمایشات سبب محقق شدن اهداف انقلاب می‌شود.

منویات رهبری در‌ حد شعار باقی نماند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید حسین صابری‌مقدم امروز در جلسه شورای اداری گچساران اظهار کرد: جامعه ما جامعه‌ای اسلامی بوده و باید فرهنگ اسلامی در آن ترویج شود.

وی ابراز داشت: بین انقلاب اسلامی ایران و دیگر انقلاب‌های موفق در دنیا تفاوت‌هایی وجود دارد که این تفاوت‌ها حاوی سه نکته مهم و اساسی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور مردم، وجود رهبری هوشمند و مکتب دینی و الهی را از شاخصه‌های بارز انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم، ولایت و مکتب پایدار مانده است

صابری یادآور شد: انقلاب‌های دینی زیادی در دنیا صورت گرفته و اینکه چرا با وجود اینکه به پیروزی 100 درصد هم رسیده اما دوام نداشتند به خاطر غفلت، کاستی و کمرنگ شدن یکی از سه اصل مردم، رهبری و مکتب است.

وی بیان داشت: در انقلاب اسلامی ایران هر سه شاخص مهم رهبری، پشتوانه مردمی و مکتب الهی وجود دارد به همین علت انقلاب ما الگویی برای دیگر کشورهای آزادی‌خواه جهان شده است.

صابری در بخش دیگری از سخنان خود شرط استمرار موفقیت در انقلاب و اهداف این نظام را عمل به فرمایشات رهبری و حرکت در مسیر ولایت دانست.

وی افزود: فرمایشات رهبری نباید در حد شعار، پلاکارد، بوم باشد بلکه عمل به راهکارها و فرمایشات رهبری سبب محقق شدن اهداف انقلاب می‌شود و تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) این انقلاب بیمه مادام‌العمر می‌شود.

اقتصاد مقاومتی مکمل تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است

صابری با اشاره به نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری و با بیان اینکه چند سالی است که این نامگذاری‌ها بر محور مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: امسال سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد و ایشان محورهایی را برای ما مشخص کردند به واسطه اینکه ما مسئولان خط مقدم این جبهه را تقویت نکردیم، ایشان در مردادماه سال، اقتصاد مقاومتی را مطرح و اعلام کردند.

وی با طرح این پرسش که در اقتصاد مقاومتی چه کسانی مسئول هستند و سربازان و فرماندهان و دانشمندان این مقاومت چه کسانی هستند، عنوان داشت: همه در این اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنند و البته همت و تلاش مسئولان باید نسبت به دیگر اقشار جامعه بیشتر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اینکه سهم هر کس در این زمینه چه اندازه است و چه کنیم که این خواسته و فرمان و این ایدئولوژی نوین اقتصادی در کنار همه مکاتب اقتصادی که در طول تاریخ بشریت وجود داشته و بعضا هم در دوره خاص خودشان کارساز بوده، اجرایی و عملیاتی شود، مهم است.

در صورت تحقق 10 درصدی اقتصاد مقاومتی، همه تحریم‌ها با شکست روبرو می‌شود

صابری تأکید کرد: مطمئن باشید اگر 10 درصد ابزارها، الزامات و راهکارهای اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، در جامعه اسلامی ما اجرایی شود، هر چه تحریم در دنیا است با شکست مواجه می‌شود.

وی عنوان داشت: باید با تأسی از زندگانی ائمه، شیوه زندگی خود را تغییر داده و از اسراف و تجمل‌گرایی پرهیز کرد.

تحریم‌های استکبار فیلم و بازی است

صابری تحریم‌های استکبار را نوعی بازی و فیلم دانست و افزود: اگر راهکارهای لازم را اجرایی کنیم زمینه بالای اقتصاد مقاومتی محقق شده و همه ترفندهای استکبار خنثی می‌شود.

وی ادامه داد: استکبار شیوه جدیدی در برابر ما اتخاذ کرده است و آن گران فروختن اجناس  و ارزان خریدن نفت است.

صابری یادآور شد: راه خنثی کردن این تحریم‌ها به دست ما به عنوان مدیران و مسئولان نظام است که باید الگوی مصرفی را تغییر داده و فرهنگ استفاده از کالاها و تولیدات داخلی را از محل کار و زندگی خود آغاز کنیم.

وی با تأکید بر لزوم مصرف درست تولیدات داخلی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی، استفاده از خودکار خارجی در اداره‌ها و نهادها را ضد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

انضباط اداری و کار با کیفیت در برخی مدیران لنگ می‌زند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت انضباط اداری در کارها ابراز داشت: انضباط اداری و کار درست، به موقع و باکیفیت در برخی از ما مدیران لنگ می‌زند.

صابری با تأکید بر انجام کار مطالعاتی دقیق پیش از اجرای پروژه‌ها و با بیان اینکه کیفیت اجرای برخی پروژه‌های عمرانی از نظر کیفیت مشکلاتی دارد، گفت: باید نظارت بیشتری بر روند اجرای پروژه‌ها شود.

وی مستندسازی املاک و اموال دولت را بسیار مهم دانست و بیان داشت: بسیاری از املاک دولت سند ندارد و سبب بروز مشکلاتی شده است.

صابری با اشاره به اینکه از زمان ابلاغ مستندسازی املاک اداره‌ها مدت دو ماه می‌گذرد، از مدیران خواست تا نسبت به صدور و ثبت سند املاک ادارات دولتی خود تا دو هفته آینده اقدام کنند.

وی تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، شرکتی و پیمانی را از دیگر موارد مهمی عنوان کرد و از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی خواست تا اقدامات قانونی و بدون تبعیض در این زمینه را انجام دهند.

صابری با بیان اینکه بکارگیری نیرو در ادارات باید در چارچوب قانون باشد، جذب در ادارات دولتی را مگر با اخذ مجوز و برگزاری آزمون ممنوع اعلام و از مدیران ادارات و نهادها خواست تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/82001/ج30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول