اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان:

21 میلیارد تومان غرامت کشاورزی در سمنان پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان از پرداخت 21 میلیارد و 300 میلیون تومان غرامت کشاورزی در این استان شد.

21 میلیارد تومان غرامت کشاورزی در سمنان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا حاتمی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان سمنان که در سالن جلسات بانک کشاورزی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه ارائه خدمات بیمه محصولات کشاورزی در استان سمنان، از مجموع 70 نوع محصول زراعی، باغی، دامی و مرتع که زیرپوشش بانک کشاورزی قرار دارد، 60 نوع آن در استان سمنان تحت حمایت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: استان سمنان در زمینه بیمه مراتع در کل کشور در رتبه نخست قرار دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان همچنین میزان غرامت پرداختی در سال زراعی 91-90 را در این استان در مجموع 21 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پرداخت این میزان خسارت به کشاورزان و بهره‏برداران استان در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از 294 درصد رشد دارد.

حاتمی با بیان اینکه ضریب خسارت در استان سمنان هفت اعلام شده است، در توضیح بیشتر این ضریب گفت: در این استان، از هر یک ریال دریافتی حق بیمه کشاورزی از بهره‏برداران، هفت ریال به خسارت‏دیدگان این بخش غرامت پرداخت شده است.

وی همچنین مجموع بیمه‏گذاران کشاورزی در استان سمنان را 13 هزار و 833 بهره‏بردار اعلام کرد.

سمنان بیشترین اعتبارات توسعه کشاورزی را کسب کرد

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان همچنین با بیان اینکه دولت دهم در اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی به توسعه کشاورزی شاهکار قابل توجهی از خود ثبت کرده است، اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته در این بخش به استان سمنان در سال 1390، در مجموع 172 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

حاتمی بیان کرد: استان سمنان به نسبت جمعیت آن، بیشترین اعتبارات توسعه کشاورزی را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: استان سمنان، هشت دهم درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و این در حالی است که معادل سه درصد اعتبارات طرح توسعه کشاورزی را دریافت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تسهیلات این بخش در سال 90 با نرخ کارمزد هفت درصد به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شده است، گفت: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز چهار تا 15 سال است.

اختصاص تسهیلات 83 میلیارد تومانی به توسعه کشاورزی در سمنان

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه در سال 1391 کارمزد تسهیلات اعطایی در قالب طرح توسعه کشاورزی به 13 درصد افزایش یافته است، گفت: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات در سال‏جاری همچون سال 90 است.

حاتمی بیان داشت: امسال 83 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی به بانک‏های عامل استان سمنان شامل کشاورزی، سپه، صادرات، توسعه تعاون، رفاه و صندوق حمایت از کشاورزی اختصاص یافته است.

وی همچنین سهم بانک کشاورزی استان سمنان را از این تسهیلات معادل 23.3 درصد یعنی مبلغی بالغ بر 19 میلیارد و 550 میلیون تومان اعلام کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان یادآور شد: بانک کشاورزی 130 نوع خدمت به مردم ارائه می‏دهد و در استان سمنان، 50 درصد سطوح زیر کشت را زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی دارد.

انتهای پیام/2249/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول