اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

ضریب امنیت غذایی اردبیل به ‌‌92 درصد رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ضریب امنیت غذایی استان اردبیل به بیش از 92 درصد رسیده که این در سایه مراقبت‌ها و تولید محصولات با کیفیت و دارای ارزش غذایی بالا است.

ضریب امنیت غذایی اردبیل به ‌‌92 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی اظهار داشت: استان اردبیل به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی سالانه بیش از 3.5 میلیون تن محصول متنوع زراعی، باغی، دامی و آبزیان تولید می‌کند که همه آنها از کیفیت مناسب و مطلوبیت خاص برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشورمان در ارتقای شاخص‌های بهره‌وری و همچنین ضریب نفوذ مکانیزاسیون توانسته است بسیار موفق و پیشرو عمل کند، تصریح کرد: ما در استان اردبیل نیز در سال‌های اخیر توانسته‌ایم این جهش واقعی را مشاهده کنیم که به نظر می‌رسد حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی است که بتوان از بخش کشاورزی به شکل پایدار بهره‌برداری دائمی و همیشگی داشت.

عبدایمانی یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر این بخش را وجود نیروها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مستعد و توانمند توصیف کرد و افزود: حضور کارشناسان و مهندسان مختلف در شاخه‌ها و زیرمجموعه‌های کشاورزی حکایت از این امر دارد که بخش کشاورزی می‌تواند ظرفیتی بی‌نظیر در رونق تولید و روزافزون بودن مشارکت‌ها در تحول بنیادین این استان باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هر مجموعه باید همیشه مورد توجه و عنایت قرار گیرد تا بتوان از این بستر مناسب و آماده به کار بهتر و بهینه استفاده کرد.

وی حضور و ورود مهندسان کشاورزی را به چرخه تولید زمینه‌ساز ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی توصیف کرد و ادامه داد: ما باید از ظرفیت 6 هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی استان بیشترین بهره را ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به استعداد و ظرفیت اراضی و منابع آبی موجود در این خطه از کشورمان می‌توان با همتی والا فعالیت‌ها در بخش کشاورزی را رونق داده و سهم تولید را به دو برابر افزایش داد.

عضویت 4 هزار و 200 مهندس در نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از عضویت 4 هزار و 200 نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی در این سازمان خبر داد.

شهرام محمدی با بیان اینکه بیشتر این افراد در بخش‌های خصوصی فعال بوده و یا افراد جویای کار هستند، اضافه کرد: برای اولین بار در کشور طرح توسعه کشاورزی با محوریت اشتغالزایی و افزایش و تقویت توان ملی از طرف دولت اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در استان اردبیل نیز کارشناسان کشاورزی برای اولین بار در کشور نظارت بر اجرای این طرح‌ها را عهده‌دار شدند و ما خوشحال هستیم که در این حوزه توانسته‌ایم عملکرد مناسبی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر آب و خاک و امور مهندسی جهاد کشاورزی استان اردبیل در نشست با تولیدکنندگان و بهره‌برداران شهرستان نمین گفت: طرح آبیاری بارانی 48 هکتاری پایاب سد سربند نمین تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدالله محسن‌زاده افزود: با افزایش اعتبارات زهکشی بخش پایین دست سد سربند به حدود 100 میلیون تومان سعی می‌شود تمام مشکلات مربوط به امر زهکشی قسمت پایین این سد برطرف شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان و بهره‌برداران می‌توانند از مزایای این شبکه جدید استفاده کنند که به نظر می‌رسد با گزارش‌دهی به موقع کشاورزان بتوانیم در ماه‌های آینده مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

فرماندار نمین نیز در این جلسه از بلاتکلیفی بهره‌برداران این طرح به دلیل طولانی شدن زمان اجرای آن انتقاد کرد.

سید تقی دریتیم عدم امکان استفاده زارعان این منطقه از تسهیلات کشاورزی و سایر وام‌ها را در شش سال اخیر یادآور شد و خاطرنشان کرد: به طول انجامیدن اجرای این طرح سبب شده که کشاورزان منطقه نتوانند در اراضی خود کشت و زرع کرده و بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/62004‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول