اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز رحلت پیامبر اسلام

زیارت حضرت رسول در مساجد چناران قرائت می‌شود

خبرگزاری فارس: به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و نیز شهادت امام حسن مجتبی (ع)،زیارت بعید رسول اکرم (ص) در مساجد شهرستان چناران قرائت می‌شود.

زیارت حضرت رسول در مساجد چناران قرائت می‌شود

حسین عباسی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان چناران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران اظهار کرد: همزمان با روز رحلت پیامبر عزیز اسلام در تمامی مساجد مراسم قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از بعید برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های 28 صفر در چناران گفت: مراسم عزاداری در شهرهای گلبهار و گلمکان، پس از برپایی نماز جمعه در همه مصلی‌ها، هیئت‌های عزاداری به‌ویژه در مسجد جامع شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ضمناً مراسم زیارت حضرت رسول از بعید شب رحلت نبی مکرم اسلام صلوات‌الله علیه پنجشنبه 21 دی ماه مصادف با 27 صفر در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

عباسی بر فرهنگ‌سازی در مورد قرائت زیارت حضرت رسول (ص) تاکید کرد و افزود: همانگونه که در مورد اعتکاف فرهنگ‌سازی صورت گرفت و جریانات مذهبی، مساجد، رسانه و ... با یکدیگر متحد شدند و اقدامات مطلوبی را انجام دادند، در مورد قرائت حضرت رسول (ص) و همچنین سایر فعالیت‌ها و توصیه‌های روز 28 صفر نیز باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و سخنرانان باید با اختصاص دادن یک روز به زیارت حضرت رسول (ص)، مردم را با مفاهیم و مضامین آن آشنا و مأنوس کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چناران تصریح کرد: این مراسم معنوی با همکاری نهاد امامت جمعه شهرستان، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شورای هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که نسبت به برگزاری مراسم فوق اهتمام کرده‌اند.

انتهای پیام/70003/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول